۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۳۹
کد خبر: 82029290
T T
۰ نفر
رژیم صهیونیستی 523 خانه و تاسیسات فلسطینیان را از ابتدای 2016 تخریب كرده است

تهران – ایرنا – مركز تحقیقات زمین فلسطین امروز (یكشنبه) اعلام كرد كه رژیم صهیونیستی از ابتدای سال 2016میلادی، 523 خانه و تاسیسات فلسطینیان را از در كرانه باختری و بیت المقدس اشغالی تخریب كرده است.

به گزارش پایگاه خبری القدس العربی، این مركز در گزارشی افزود: از 523 مورد تخریب، 188 مورد آن منزل مسكونی بوده است كه یكهزار و 270 نفر در آن سكونت داشتند.
استان نابلس شمالی شاهد بالاترین میزان تخریب بود و مسئولان رژیم صهیونیستی 58 خانه را تنها در این استان تخریب كردند. استان های بیت المقدس با 41 خانه، الخلیل با 33 خانه و طوباس شمالی نیز با 28 خانه به ترتیب در اولویت های بعدی قرار دارند.
همچنین مسئولان رژیم صهیونیستی 335 مورد تاسیسات كشاورزی، دامداری و صنعتی را نیز از ابتدای سال 2016 تخریب كرده اند.
رژیم صهیونیستی معمولا به بهانه ساخت و ساز غیر قانونی اقدام به تخریب خانه های فلسطینیان می كند.
طبق توافق اسلو، كرانه باختری به سه منطقه «آ»، «ب» و «ج» تقسیم می شود كه منطقه «آ» شامل 18 درصد از مساحت كرانه باختری می شود و تحت كنترل امنیتی و اداری تشكیلات خودگردان فلسطین قرار دارد، منطقه «ب» شامل 21 درصد از مساحت كرانه باختری می شود كه از لحاظ اداری تحت كنترل تشكیلات خودگردان و امنیتی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دارد و منطقه «ج» شامل 61 درصد از مساحت كرانه باختری می شود كه تحت كنترل اداری و امنیتی رژیم صهیونیستی است و هر گونه ساخت و ساز فلسطینیان در این منطقه نیازمند موافقت مسئولان این رژیم می باشد.
رژیم صهیونیستی از سیاست تخریب خانه های فلسطینی و كوچاندن اجباری ساكنان آن برای یهودی سازی مناطق مختلف سرزمین های اشغالی استفاده می كند.
در همین راستا در سال 2015 نیز بیش از 600 هكتار از اراضی فلسطین در مناطق مختلف كرانه باختری مصادره و 645 منزل ویران شد كه بر اثر آن دو هزار و 180 نفر آواره شده و یا آسیب دیدند كه یكهزار و 108 نفر از آنها كودك هستند.
همچنین780 خانه فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی اخطار تخریب دریافت كرده و بررسی های میدانی نشان می دهد كه بیش از 60 درصد فلسطینیان به ساخت واحد مسكونی جدید نیاز دارند.
از دیگر اهداف رژیم صهیونیستی از بین بردن آثار فرهنگی و تاریخی فلسطین است، بیش از 53 درصد از آثار باستانی فلسطین در منطقه موسوم به «جیم» در كرانه باختری واقع شده است كه رژیم صهیونیستی مانع از هر گونه كاوش و ترمیم این آثار می شود.
خاورم**9364**1144
۰ نفر