۲۵ فروردین ۱۳۹۵، ۲۲:۲۸
کد خبر: 82034076
T T
۰ نفر
دانشگاه علوم دريايي نوشهر داراي جايگاه ممتازي در سطح منطقه است

نوشهر - ايرنا - فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي با اشاره به جايگاه ممتاز دانشگاه علوم دريايي نوشهر دست سطح ملي و منطقه آسياي جنوب غربي گفت: اين دانشگاه آمادگي دارد با تمام مراكز رشد و واحدهاي فناوري در همه زمينه ها همكاري داشته باشد.

امير دريادار حبيب الله سياري روز چهارشنبه در نخستين نشست شوراي مركز رشد واحدهاي فناوري در دانشگاه علوم دريايي نوشهر افزود: اين دانشگاه دانش آموختگاني را تربيت كرده كه توانسته اند بيشترين تجهيزات روز دنيا را بسازند ، بدون آن كه دست نياز به سوي كشورهاي ديگر دراز كنند.
وي گفت: به عنوان نمونه ساخت ناوشكن ها و اژدرها و حتي حضور در دورترين نقاط آب هاي آزاد و بين المللي و همچنين در حوزه كارهاي تعميراتي ناوها توسط دانش آموختگان رشته هاي مكانيك و برق اين دانشگاه صورت مي گيرد كه اين امر نشان مي دهد كه در حوزه آموزشي ، علم و فناوري در كشور در شرايط بسيار خوبي قرار دارد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي با اشاره به نام گذاري سال 95 به سال اقتصادي مقاومتي اقدام و عمل از سوي مقام معظم رهبري ، افزود : با اينكه در سال هاي گذشته در راستاي تحقق شعار رهبري همايش هايي برگزار شد و حتي كتاب هاي متعددي نيز تدوين شد ، اما امسال بايد به نحوي تلاش كرد تا اين پيگيري ها نتيجه برسد.
وي ادامه داد : اينكه ولي فقيه بعد از واژه اقتصادي مقاومتي نامي از اقدام و عمل مي برند اين واژه يعني هوشمندي و فرا رسيدن زمان اجرا و عمل است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي شكل گيري قرارگاه اقتصاد مقاومتي را گامي موثر براي حصول به نتيجه پيگيري ها براي تحقق شعار رهبري در سال هاي گذشته دانست و گفت : در چنين شرايطي بايد به طور شبانه روزي تلاش كرد تا اثرات اين تلاش ها به نتيجه برسد.
امير سياري با اشاره به سخنان سال جاري مقام معظم رهبري در آئين اهداي سردوشي به دانش آموختگان نيروهاي مسلح در دانشگاه علوم دريايي نوشهر ، افزود: معظم له در آن آئين ضمن توجه جدي به مقوله پژوهش ، نهضت علمي را اساس و پايه علمي و همچنين زمينه ساز رشد و فناوري دانستند.
وي ادامه داد : امروز پژوهش سبب نزديك شدن علم و فناوري مي شود و زمان جنگ علم و فناوري در درياها فرا رسيده است و هر اندازه در اين زمينه تلاش شود به همان ميزان پيروزي به دست خواهد آمد.
فرماندار نوشهر نيز به شكل گيري قرارگاه اقتصاد مقاومتي در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: در نخستين نشست اين قرارگاه هفته پيش تصميمات خوبي مصوب شد كه از جمله آن مي توان به كوتاه كردن روند كاغذبازي پيچيده اداري براي جذب سرمايه گذاران و تسهيل در سرمايه گذاري اشاره كرد.
علي شادمان افزود: از استاندار مازندران نيز خواسته شد كه بخشي از اختيارات براي پاسخ دهي به استعلامات متقاضيان را كه ماهها به طول مي انجاميد تفويض اختيار شود.
وي گفت: در زمان حاضر بسترهاي لازم براي حضور سرمايه گذاران در اين منطقه فراهم شده است به طوري كه از چهار ماه پيش تاكنون شاهد استقبال سرمايه گذاران براي سرمايه گذاري در حوزه گردشگري و بويژه در هتل سازي در اين منطقه هستيم.
فرماندار نوشهر افزود : با توجه به ظرفيت هاي بالاي نوشهر براي سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف، اين آمادگي وجود دارد تا هر گونه همكاري در ارتقاي علم و فناوري و توسعه مركز رشد و واحد هاي فناوري نوشهر داشته باشيم.
رئيس پارك علم و فناوري مازندران نيز در اين نشست، گفـت : با توجه به شرايط كنوني دنيا كه جنگ علم و فناوري است بايد براي توسعه بيش از پيش در اين بخش تلاش كنيم .
علي معتمدزادگان با بيان اينكه حدود 80 درصد نيروهاي دانشگاه علوم دريايي نوشهر درمركز رشد و فناوري نيروي دريايي خوب عمل كردند ، توسعه فضاي اين مركز در شهرستان نوشهر را ضروري دانست.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي به منظور شركت در چهارمين كنفرانس ملي الكترومغناطس مهندسي ايران كه در دانشگاه علوم دريايي امام خميني نوشهر در حال برگزاري است، به اين شهرستان سفر كرده است.
اين كنفرانس فردا به كار خود پايان مي دهد.
/1602/7078/1654/ 3404