۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82037080
T T
۰ نفر
بیش از هزار سند مالكیت روستایی در كردستان صادر شده است

سنندج- ایرنا– مدیر كل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان كردستان از صدور بیش از هزار سند مالكیت روستایی در سال گذشته در استان خبر داد.

رضا قادری روز شنبه در حاشیه بهره برداری از طرح هادی روستای 'نچه' با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنیاد مسكن انقلاب اسلامی با همكاری اداره ثبت اسناد و املاك استان تا كنون توانسته این مقدار جلد سند مالكیت برای متقاضیان صادر كند.
به گفته وی طرح هادی بیش از هزار و 345 روستای بالای 20 خانوار در سال 94 مصوب شد كه بیش از 500 روستا از این مصوبات اجرایی شده است.
وی اظهار كرد: طرح صدور سند مالكیت برای اماكن مسكونی در واقع در بر گیرنده مجموعه فعالیت های حقوقی و فنی و تهیه و تنظیم مدارك و نقشه‌های لازم جهت صدور اسناد اماكن روستایی است و بر اساس تقاضای جمعی روستاییان و برداشت نقشه تفكیكی روستا با مشخصات ثبتی، تحدید حدود و تعیین مالكیت قانونی املاك صورت می گیرد.
قادری بیان كرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود تا پایان افق 1404بیش از 75 درصد از واحد های روستایی مقاوم سازی شوند.
وی هدف از اجرای طرح صدور سند مالكیت در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت را ساماندهی و تثبیت نظام مالكیت اراضی واقع در بافت روستاها، كاهش و رفع اختلافات حقوقی ناشی از مالكیت ها، امكان بهره‌گیری روستاییان از تسهیلات بانكی، كمك به توسعه اقتصادی روستا از طریق افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی اماكن مسكونی و فراهم آوردن بستر مناسب قانونی برای تسریع در خدمات رسانی به روستاها برشمرد.
مدیر كل بنیاد مسكن استان با اشاره به استقبال كم روستائیان مناطق مرزی و مریوان از دریافت وام های كم بهره چهار درصدی مقاوم سازی یادآور شد: متاسفانه گاها در بین روستائیان و ائمه جماعت این روستا ها گرفتن این تسهیلات را از نظر شرعی جایز نمی دانند.
قادری در پایان صدور سند مالكیت را در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها تاثیرگذار دانست و بیان كرد: با توجه به توسعه روستایی، روستاییان از می توانند اسناد مالكیت برای دریافت تسهیلات استفاده كنند و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده، در آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان از نعمت این طرح بهره مند و با صدور سند برای اهالی، هویت روستاها مشخص شوند.
مریوان در 130 كیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7451/6108