سيدجلال فياضي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ايستگاه ها از سال 92 در سطح شهر مشهد راه اندازي شده ولي تاكنون كمتر مورد استفاده قرار گرفته و بيشتر حالت تشريفاتي داشته اند.
وي اضافه كرد: پيمانكار به جاي ترغيب مردم به استفاده از دوچرخه، تنها به تبليغات در اين ايستگاه ها و درآمدزايي از اين راه توجه دارد و بر اين اساس هدف واقعي از راه اندازي اين ايستگاه ها، كه توسعه حمل و نقل پاك است، محقق نشده است.
فياضي ادامه داد: براي حل اين مساله و ترغيب شهروندان به استفاده از دوچرخه، كميته اي پنج نفره در كميسيون حمل و نقل شوراي شهر تشكيل و مامور بازنگري و اصلاح قرارداد ايستگاههاي دوچرخه با پيمانكار شد.
وي با بيان اينكه در قرارداد قبلي تبليغات تنها راه درآمدزايي پيمانكار بود، افزود: مباني قرارداد به نحوي تغيير خواهد كرد كه درآمد پيمانكار با دوچرخه و ترويج فرهنگ دوچرخه سواري پيوند داشته باشد.
فياضي با بيان اينكه سرمايه گذار با در اختيار داشتن تابلوهاي تبليغاتي ايستگاه هاي مزبور درآمد قابل توجهي كسب مي كند، گفت: چنانچه پيمانكار برنامه اي براي گسترش فرهنگ دوچرخه سواري و توسعه حمل و نقل پاك نداشته باشد قرارداد وي لغو خواهد شد.
وي با بيان اينكه هم اكنون 80 كيلومتر مسير دوچرخه و 130 ايستگاه در سطح شهر ايجاد شده، افزود: اين ايستگاه ها و استفاده از دوچرخه در مشهد مورد استقبال مردم قرار نگرفته است.
قرارداد ايستگاه هاي دوچرخه مشهد در دور سوم شوراي اسلامي اين شهر بين شهرداري با يك شركت خصوصي براي 10 سال منعقد شده است.
هم اكنون 100 ايستگاه دوچرخه با هدف ترويج حمل و نقل سالم و فرهنگ دوچرخه سواري در شهر مشهد فعال است.
شهروندان پس از نامنويسي از طريق 'من كارت' و با هزينه اي اندك (ساعتي دو هزار ريال)، مي توانند دوچرخه اي را در يك ايستگاه تحويل گرفته و پس از طي مسير مورد نظر، در مقصد دوچرخه را به ايستگاه بعدي تحويل دهند.
7505/5132
لزوم بازنگري در قرارداد؛
ايستگاه هاي دوچرخه در مشهد تشريفاتي است
۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۰۳
کد خبر:
82042772
مشهد- ايرنا- رئيس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر مشهد گفت: ايستگاه هاي دوچرخه در مشهد حالت تشريفاتي پيدا كرده و ضروري است در قرارداد آن بازنگري شود.