۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۴۹
کد خبر: 82043384
T T
۰ نفر

پيشگيري از ابتلا به سرطان كيسه صفرا با مصرف آسپرين

۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۴۹
کد خبر: 82043384
پيشگيري از ابتلا به سرطان كيسه صفرا با مصرف آسپرين

تهران- ايرنا- نتيجه يك مطالعه جديد از تاثير مصرف روزانه آسپرين بر كاهش خطر ابتلا به سرطان كيسه صفرا خبر مي دهد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمي ايرنا از خبرگزاري يونايتدپرس، در حالي كه محققان در مورد اثرات ضد سرطاني آسپرين اطمينان ندارند، يك مطالعه جديد اثرات آسپرين را بر كاهش التهاب كه نقش مهمي در ابتلا به بسياري از انواع سرطان دارد، نشان داده است.
محققان كلينيك مايو كه اين مطالعه جديد را انجام دادند، مي گويند: التهاب بي وقفه و مداوم يك عامل اصلي در ابتلا به بيماري تهاجمي سرطان كيسه صفرا است.
دكتر لويس رابرتز متخصص گوارش و كبد در كلينيك مايو گفت: شواهد روزافزون حاكي است كه مصرف منظم و طولاني مدت آسپرين با كاهش خطر ابتلا به شماري از انواع مختلف سرطان ها به ويژه سرطان هاي دستگاه گوارش ارتباط دارد.
مطالعه اي كه اوايل سال جاري منتشر شد، نشان داد كه آسپرين خطر ابتلا به سرطان هاي دستگاه گوارش را از جمله سرطان هاي روده بزرگ و راست روده كاهش مي دهد.
محققان در مطالعه جديد كه در مجله Hepatology منتشر شد، داده هاي دو هزار و 395 بيمار مبتلا به سرطان كيسه صفرا و چهار هزار و 769 فرد سالم را بررسي و مصرف آسپرين را در هر دو گروه با هم مقايسه كردند.
محققان متوجه شدند ، خطر ابتلا به سرطان كيسه صفرا در افرادي كه آسپرين مصرف مي كردند، 2.5 تا 3.5 برابر بيشتر از گروه دوم بود.
محققان خاطر نشان كردند كه التهاب بي وقفه و مستمر يكي از عوامل اصلي ابتلا به سرطان كيسه صفرا است و آسپرين با خواص ضد التهابي خود خطر ابتلا به سرطان كيسه صفرا را با كاهش التهاب از طريق مهار آنزيمي به نام سايكلو اكسيژناز كه مشخص شده است موجب التهاب مي شود، كاهش مي دهد.
علمي**2038**2017
۰ نفر