۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۰۸
کد خبر: 82044950
T T
۰ نفر
امام جمعه دزفول:نيروي انتظامي با ناهنجاري هاي اجتماعي با قاطعيت برخورد كند

دزفول - ايرنا - امام جمعه دزفول با اشاره به برخي ناهنجاري هاي اخلاقي در جامعه گفت:بي حجابي و بي عفتي در جامعه جرم محسوب مي شود لذا از نيروي انتظامي انتظار مي رود با عوامل اين ناهنجاري ها برخورد قانوني كند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيدمحمدعلي قاضي دزفولي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه دزفول در مصلاي امام علي(ع) افزود:كليه دستگاه ها در برابر ناهنجاري هاي اخلاقي در جامعه مسوول هستند و دستگاه خاصي متولي اين امر نيست زيرا اگر قبح اين ناهنجاريها ريخته شود منجر به ابتذال اخلاقي در جامعه خواهد شد.
وي در فراز ديگري از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه دزفول سالروز شهادت آيت الله شاه آبادي در سال 65،شهيد سپهبد ولي الله قرني در سال 58 و شهيد علي اكبر شيرودي خلبان هوانيروز را تسليت گفت .
امام جمعه دزفول ضمن تسليت 15 رجب سالروز وفات حضرت زينب (س) گفت:بايد از اين شخصيت بي نظير كه اسوه صبر و استقامت و فايق آمدن بر برابر مشكلات است الگو گرفت .
امام جمعه دزفول همچنين روز شوراها كه در نظام جمهوري اسلامي جايگاه ويژه اي دارد را گراميداشت و گفت:شوراها بايد از جناح بازي و حزب بازي بدور باشند تا بتوانند به مردم خدمت كنند.
حجت الاسلام قاضي دزفولي به سالروز شكست حمله نظامي آمريكا به ايران در صحراي طبس نيز اشاره كرد و گفت:اگر دشمن باز هم بخواهد خطا كند و دست به حمله نظامي بزند سپاه و ارتش پاسخ خوبي به آنها خواهند داد كه در تاريخ ثبت شود.
خطيب جمعه دزفول به نشست سازمان كنفرانس اسلامي در استانبول تركيه نيز اشاره كرد و گفت:اين كنفرانس كه بايد موجب هم افزايي كشورهاي اسلامي باشد به دليل خيانت حكام برخي كشورها از جمله سعودي ها به واگرايي كشورهاي اسلامي منجر شد كه بايد با جديت نسبت به وضعيت اين سازمان تجديد نظر كرد.
وي با اشاره به برگزاري آيين اعتكاف گفت:اعتكاف يك مانور اخلاقي و معنوي است كه بعنوان سرمايه بزرگ معنوي منشا خير و بركت است.
امام جمعه دزفول ضمن گراميداشت هفته سلامت و توجه به بهداشت گفت:بهداشت مسئله مهمي است كه مي تواند موجب رشد و تعالي جامعه شود لذا مسوولان بايد با عمل به وظايف خود شاخص هاي بهداشتي و سلامت را در جامعه ارتقا دهند.
حجت الاسلام قاضي دزفولي در فراز ديگري از خطبه هاي اين هفته دزفول به تحليل اوضاع اجتماعي و سياسي جامعه پرداخت و گفت:رفت و آمد مسوولان خارجي به كشور زياد شده و عده اي با وجود اينكه خود را موافق اقتصاد مقاومتي وحامي رهبري مي دانند در عمل كار خودشان را مي كنند كه قابل قبول نيست.
خطيب جمعه دزفول از وزارت خارجه ايران خواست در برابر ديگر كشورها موضع خواهش و تمنا نداشته باشد زيرا اين موضع با جايگاه رفيع و عزت مدارانه ملت ايران فاصله دارد .
وي افزود:طبق گفته رييس بانك مركزي با وجود انجام كليه تعهدات از طرف ايران، آمريكا به هيچ كدام از تعهدات خود در برجام عمل نكرده و حتي پول هاي ايران را بازپس نمي دهد كه تعهدات روي كاغذ براي ما هيچ سودي ندارد .
امام جمعه دزفول به ديدار مقام معظم رهبري با دانش آموزان نيز اشاره كرد و گفت:دشمن با هجمه فرهنگي شجاعت و توان جسمي و فكري جوانان را هدف گرفته تا نسبت به دشمن خوشبين و نسبت به پيشينه كشور خود بد بين باشند.
وي به برخي فعاليت هاي انقلابي در مدارس اشاره كرد و گفت:در يكي از دبيرستان هاي دزفول اتفاقي افتاد كه با پيگيري رييس آموزش و پرورش بصورت جدي با آن برخورد شد .
خطيب جمعه دزفول همچنين به وضعيت سيلاب در دزفول اشاره كرد و گفت:با وجود اين كه سيلاب تلفات جاني در بر نداشت ولي خسارات مالي فراواني به اين شهرستان و روستاها وارد كرد .
حجت الاسلام قاضي دزفولي با اشاره به ورودي هشت هزار متر مكعب آب در هر ثانيه به درياچه سد دز گفت:اين آمار ارائه شده ولي گفته نشده كه قبل از سيلاب وضعيت درياچه چگونه بوده و يا وضعيت درياچه و آبي كه پشت درياچه بود چقدر بوده است.
وي افزود:چرا وزارت نيرو از دستگاه هايي كه براي آسيب سيلاب استفاده مي شود و سيلاب را مديريت مي كند استفاده نكرده است .
امام جمعه دزفول همچنين از محيط زيست و جهاد كشاورزي به دليل سكوت در برابر خسارات ناشي از سيل در محيط زيست و كشاورزي شهرستان دزفول انتقاد كرد و گفت:اين دستگاه ها بايد با عمل به وظايف خود از حقوق مردم دفاع كنند و مصلحت گرايي و تعارف را كنار بگذارند.
وي از برخي مديران دستگاههاي اجرايي دزفول نيز انتقاد كرد و گفت:چرا مسوولان از نزديك از مناطق سيل زده بازديد نمي كنند تا در جريان مشكلات سيل زدگان قرار گيرند.
7278/6068