۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82055535
T T
۰ نفر
پزشك خاطی در بیمارستان ولیعصر (عج) اراك از ادامه كار منع شد

اراك - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشكی اراك گفت: پزشك خاطی به دلیل قصور در مراحل درمان یك بیمار در بیمارستان آموزشی ولیعصر (عج) اراك، تا اطلاع ثانوی از ادامه كار منع و از لیست پزشكان این مركز درمانی حذف شده است.

دكتر حسن طاهر احمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی مرگ یك بیمار 74 ساله در بیمارستان ولیعصر (عج) و تشكیل نشست های كارشناسی و ارزیابی تخصصی اولیه، خطای پزشك معالج محرز شد و با حذف این پزشك از كادر درمانی بیمارستان، پرونده این قصور برای پیگیری به مراجع ذیربط ارجاع شد.
وی گفت: باوجود آنكه خانواده این بیمار مراحل قانونی شكایت را طی نكرده اند اما مجموعه دانشگاه علوم پزشكی اراك به عنوان مدعی العموم رسیدگی به قصور را در برنامه قرار داده و از طریق گزارش های كمیته های مرگ و میر و حاكمیت بالینی، رسیدگی به این مهم را وطیفه خود می داند.
دكتر طاهر احمدی از مردم و خانواده این بیمار برای قصور انجام شده پزشكی در بیمارستان ولیعصر (عج) اراك عذرخواهی كرد و گفت: رعایت حقوق بیماران و شهروندان در حوزه سلامت در صدر برنامه های دانشگاه علوم پزشكی اراك است و هیچ كوتاهی پزشكی در این مجموعه قابل اغماض نیست.
اواخر فروردین ماه امسال بیمار 74 ساله ای به نام ذ - ش به دلیل شكستگی پای چپ به بیمارستان ولیعصر (عج) اراك مراجعه می كند كه بدون حضور بالینی پزشك معالج در اتاق عمل و توسط رزیدنت، به اشتباه پای راست این بیمار عمل می شود.
دانشگاه علوم پزشكی اراك در بیانیه ای نیز آورده است: این بیمار مبتلا به آلزایمر و بیماری قلبی بوده كه چند روز پس از عمل جراحی فوت كرده است.
دانشگاه علوم پزشكی اراك در كانال تلگرامی سلامت و رسانه پیامی را به نقل از رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) اراك نیز در خصوص پذیرش قصور پزشكی در این خصوص منتشر كرده است.
6013/6012/ 6075
۰ نفر