۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۱۱
کد خبر: 82063092
T T
۰ نفر
دغدغه اهالي تئاتر استان سيستان و بلوچستان

تهران- ايرنا- هنرمندان و پيشكسوتان تئاتر استان سيستان و بلوچستان در نشست با مديركل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به طرح دغدغه هاي خود پرداختند.

به گزارش روز جمعه گروه فرهنگي ايرنا، مهدي شفيعي مدير كل هنرهاي نمايشي به دعوت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سيستان و بلوچستان در مراسم ارديبهشت تئاتر استان در شهر زاهدان حضور يافت و با هنرمندان و پيشكسوتان تئاتر در اين استان ديدار كرد.
در ابتداي اين نشست مسگراني مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، گزارشي از فعاليت هاي يك سال گذشته تئاتر استان در بخش هاي مختلف را ارائه كرد.
وي برگزاري كارگاه هاي آموزشي، جشنواره هاي مختلف به خصوص جشنواره استاني، برنامه هاي نوروزي در شهرهاي مختلف با استفاده از آيين هاي نمايشي و فولكلور استان را از جمله فعاليت هاي اين اداره كل در يك سال گذشته برشمرد.
مسگراني در ادامه از برنامه ريزي براي راه اندازي واحد نمايش در دانشگاه علمي كاربردي زاهدان خبر داد كه با همكاري اداره كل هنرهاي نمايشي از سال تحصيلي جديد در رشته هاي بازيگري و كارگرداني پذيرش دانشجو خواهد داشت.
در بخش ديگر اين نشست هر يك از هنرمندان حاضر به ايراد سخن پرداخته و مسائل تئاتر استان و دغدغه هاي خود را بيان كردند.
در اين بخش موضوعاتي همچون توجه به اجراي عمومي در استان، تبادل اجرا بين استان ها، تجهيز و حمايت از به وجود آمدن سالن هاي نمايش در شهرهاي مختلف استان، افزايش حمايت مالي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سال تئاتر از هنرمندان تئاتر استان ها، توجه به هنرمندان پيشكسوت بومي به خصوص در حوزه نمايشنامه نويسي مطرح شد.
مهدي شفيعي مدير كل هنرهاي نمايشي، در اين نشست با ابراز خوشحالي از برگزاري ارديبهشت تئاتر در استان سيستان و بلوچستان تصريح كرد كه امسال تلاش شد تا روز تئاتر همزمان با تقويم جهاني در فروردين ماه برگزار شود.
وي ابراز اميدواري كرد كه اين جشن در سال هاي بعد نيز حتي الامكان در نوروز و با بهره گيري از ظرفيت ايام نوروز براي اجراي نمايش و مطابق تقويم جهاني در كل كشور گرامي داشته شود.
مدير كل هنرهاي نمايشي با اشاره به توجه ويژه دولت يازدهم به استان هاي كشور و ويژگي هاي استان سيستان و بلوچستان در غناي فرهنگي، منابع، وسعت، تاريخ و تنوع اقوام كه همواره زبانزد بوده، گفت: همه ما فعاليت هنري را از شهرستان شروع كرده ايم و نگاه مركز هنرهاي نمايشي تقويت پايه هاي تئاتر شهرهاي مختلف است. اميدوارم در سالي كه پيش رو داريم و با توجه به صحبت ها و نويدهاي مقام عالي وزارت، گشايش مالي براي تئاتر صورت گيرد و رفع مسائل مالي تسريع شود.
شفيعي با اشاره به افزايش اعتبار تئاتر از ادامه كمك هاي مالي بي واسطه مركز هنرهاي نمايشي از جشنواره هاي استاني و ارديبهشت تئاتر خبر داد و برنامه «همواره تئاتر» و تورهاي استاني را از جمله اقدامات جدي در سال جاري عنوان كرد.
وي از هنرمندان خواست تا به صورت كاربردي و راهبردي از تمامي امكانات موجود و امكاناتي كه فضاهاي مجازي در اختيارشان قرار مي دهد براي جذب مخاطب بهره بگيرند. مدير كل هنرهاي نمايشي تربيت نيروي متخصص در امر تبليغات و روابط عمومي را ضرورتي براي افزايش مخاطبان تئاتر دانست.
در پايان مراسم از مجموعه هاي مختلف تئاتري شهر زاهدان و محل پيشنهاد شده براي تئاتر شهر اين شهر بازديد و با حضور در مراسم ارديبهشت تئاتر از برخي از فعالان و پيشكسوتان حوزه هاي مختلف تقدير شد.
فراهنگ**9362** 1596