دستگاه های ذیربط در بحث گندم، آرد و پخت نان باید در راستای منافع مردم با جدیت انجام وظیفه نمایند

كرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری كرمانشاه گفت: در زمینه توزیع و عرضه آرد و ارتقا كیفیت پخت نان تلاش ویژه لازم است زیرا سلامت زندگی مردم برای ما بسیار با اهمیت است.

به گزارش ایرنا؛ روابط عمومی استانداری روز شنبه به نقل از رضا رحیمی در جلسه كارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان افزود: دستگاه های ذیربط باید نهایت تلاش و اهتمام خود را برای سلامت زندگی و معیشت مردم در خصوص تولید و توزیع آرد و همچنین پخت نان با كیفیت بكار گیرند و كنترل و نظارت دقیق را در این راستا مدنظر قرار دهند.
وی تصریح كرد: تغذیه سالم و با كیفیت، در زندگی و سلامت مردم تاثیر بسزایی دارد لذا دستگاه های ذیربط باید بر مراحل مختلف توزیع و عرضه گندم و آرد و همچنین كیفیت پخت نان كنترل و نظارت همه جانبه ای داشته باشند و در این راستا از هیچ كوششی برای تامین منافع و سلامت مردم فروگذار نباشند.
رحیمی بیان داشت: باید با برنامه ریزی خاصی تلاش شود تا نانوایی هایی كه عرضه و پخت نان با كیفیت دارند مورد تشویق قرار گیرند و این موضوع ماندگاری چنین نانوایی هایی را به دنبال داشته باشد و از سوی دیگر با نانوایی هایی كه رعایت استاندارد لازم و استفاده از آرد سبوس دار را ندارند، برخورد لازم صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری كرمانشاه، ارایه آموزش به نانوایی ها و عرضه كنندگان آرد برای ارتقا پخت نان را از نكات اساسی برشمرد كه متولیان امر باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
وی خاطرنشان ساخت: فرمانداری كرمانشاه، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مدیریت غله استان وظیفه نظارت دقیق بر چگونگی عرضه و توزیع گندم، آرد و كیفیت پخت نان را برعهده دارند اما مسوولیت انطباق فاكتورها و شاخص های بهداشتی در زمینه آرد و نان بر عهده دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه است.
وی در پایان بیان داشت: همه مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط در بحث گندم، آرد و پخت نان باید با دلسوزی و جدیت به انجام وظیفه بپردازند و با افرادی كه به منافع مردم ضربه می زنند و تنها به دنبال منافع خودشان هستند، برخورد جدی نمایند.
در این جلسه مسئولان شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در خصوص برنامه های نظارتی بر تولید، عرضه گندم و عملكرد نظارتی حوزه گندم و آرد و چگونگی كیفیت پخت نان به ارایه گزارش پرداختند.
8066