۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۲۶
کد خبر: 82066003
T T
۰ نفر

هشدار مديريت بحران خوزستان نسبت به وقوع بارندگي و سيل

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۲۶
کد خبر: 82066003
هشدار مديريت بحران خوزستان نسبت به وقوع بارندگي و سيل

اهواز – ايرنا – ستاد بحران خوزستان نسبت به بارندگي و باد شديد و احتمال وقوع سيلاب در خوزستان به ويژه در مناطق مرتفع شمالي و شرقي از يكشنبه تا اواخر هفته جاري هشدار داد.

به گزارش ايرنا بر اساس اطلاعيه يكشنبه مديريت بحران استانداري خوزستان، با توجه به هشدار سازمان مديريت بحران كشور و اداره كل هواشناسي خوزستان بارندگي هاي پراكنده و گاهي شديد همراه با رعد و برق و وزش باد شديد در سطح خوزستان به ويژه در مناطق مرتفع شمالي و شرقي از روز يكشنبه 19 ارديبهشت رخ مي دهد كه تا اواخر هفته جاري تداوم خواهد داشت.
اين اطلاعيه مي افزايد: احتمال سيلابي شدن مسيل رودخانه ها و آبگرفتگي معابر عمومي در مناطق با حجم بارش بيشتر (شرق و شمال استان) در اين مدت وجود دارد.
ستاد مديريت بحران خوزستان از اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان ها خواسته است تمهيدات لازم را براي كنترل و بازديد و بررسي سامانه هاي دفع فاضلاب و آب هاي سطحي و شبكه برق رساني، نظارت بر وضعت سيل بندها و پلها و راه ها در مناطق شهري و روستايي پيش، هنگام و پس از بارندگي را در دستوركار قرار دهند.
مسدود كردن جاده هاي حادثه خيز (درصورت ضرورت با هماهنگي دستگاه هاي اجرايي و ماموران نظامي و انتظامي مرتبط شهرستان)، بكارگيري تجهيزات و امكانات راهداري و هماهنگي با ادارات راه و شهرسازي شهرستان ها به منظور آمادگي مقابله با حوادث غيرمترقبه ناشي از بارندگي در شهرستان هاي شمالي و شرقي خوزستان از ديگر مواردي است كه در اين اطلاعيه از اعضاي شوراي بحران شهرستان ها خواسته شده نسبت به آن اقدام كنند.
در اطلاعيه ستادبحران استانداري خوزستان همچنين به شهروندان توصيه شده است از تردد در حاشيه رودخانه ها و مسيل ها به ويژه در مناطق مرتفع شمالي و شرقي خودداري كنند.
به صيادان، لنج داران، صاحبان قايق هاي موتوري، كشاورزان، بيماران تنفسي، كودكان، سالمندان، مسافران، دامداران، عشاير، ساكنان حاشيه رودخانه ها، مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تندباد و صاعقه هشدار داده شده كه نكات ايمني و بهداشتي و ساير تدابير لازم را براي پيشگيري يا كاهش آثار حوادث احتمالي رعايت كنند.
بامداد 25 فروردين امسال بر اثر طغيان رودخانه دز برخي مناطق شهرستان هاي انديمشك، شوش، دزفول، شوشتر و اهواز دچار آبگرفتگي و خسارت شدند.
7151/ 6037