۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۳۵
کد خبر: 82066483
T T
۰ نفر

پیاده راه كلانشهر رشت نیازمند تحقیق و تفحص است

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۳۵
کد خبر: 82066483
پیاده راه كلانشهر رشت نیازمند تحقیق و تفحص است

رشت - ایرنا - عضو شورای اسلامی كلانشهر رشت گفت: پروژه پیاده راه فرهنگی رشت نیازمند تحقیق و تفحص است.

مجید رجبی ویسترودی عصر روز یكشنبه در یكصد و چهلمین جلسه شورای اسلامی كلانشهر رشت افزود: صورت وضعیت و عملكردهای پروژه پیاده راه فرهنگی رشت بایستی مورد تحقیق و تفحص قرار گیرد.
وی با بیان این كه بر طبق قانون برای اعضای شورای اسلامی تحقیق و تفحص جایز است، اظهار كرد: باید یك نسخه از اطلاعات مربوط به پروژه پیاده راه سازی را به سازمان بازرسی برای تحقیق و تفحص ارایه دهیم.
این عضو شورای اسلامی كلانشهر رشت خاطر نشان كرد: بر اساس تصاویری كه موجود است قرار بود پروژه پیاده راه سازی
به شكل دیگری و با كیفیت بهتری اجرا شود كه اینگونه نشد.
وی با بیان اسامی سه شركت پیمانكار مورد مناقصه در این پروژه برای سه مسیر اظهار كرد: در ابتدا بودجه در نظر گرفته شده برای این پروژه چهار میلیارد تومان بود كه اكنون 17 میلیارد تومان گزارش شده است.
پروژه پیاده راه سازی در سه محور خیابان امام خمینی از دهنه بازار بزرگ تا میدان شهدای ذهاب، خیابان سعدی از دهنه استاد سرا تا میدان شهدای ذهاب و خیابان شریعتی تا میدان شهرداری رشت از سوی شهرداری اجرا و یازدهم فروردین امسال به بهره برداری رسید.
* برای اجرای پروژه های شهرداری باید بیشتر نظارت شود.
یك عضو دیگر شورای اسلامی كلانشهر رشت با بیان این كه برای اجرای پروژه های شهرداری باید نظارت بیشتری شود، گفت: نورپردازی ها در میدان شهرداری ضعیف است.
سید امیرعلوی با ابراز گلایه از مشكل بیمه تكمیلی پرسنل شهرداری كلانشهر رشت اظهار كرد: این مهم مشكلاتی را برای مجموعه شهرداری ایجاد كرده كه باید نامه ای به شهردار برای رفع این مشكل ارایه شود.
وی خاطر نشان كرد: شنیده می شود كه برخی از مدیران شهرداری كلانشهر رشت بازرسان را علیه برخی از اعضای شورا تحریك می كنند، كه به مدیران هشدار می دهم كه نسبت به این موضوع دقت كنند.
وی در رابطه با چارت تفصیلی شهرداری كلانشهر رشت نیز بیان داشت: شهردار بایستی برای پاسخگویی به این موضوع هر چه سریعتر به شورا احضار شود.
وی بیان داشت: تفریق بودجه كه اساس انحراف بودجه و مشكلات عملكرد شهرداری در حوزه بودجه است نیز چهار سال به شورا گزارش نشده كه حسابرسی این سالها نگران كننده است.
این عضو شورای اسلامی كلانشهر رشت اظهار كرد: باید گزارش های تفریق بودجه مربوط به چهار سال به شورا اعلام شود.
*مشكل ما با شهردار نباید به ضرر شهرمان باشد.
یك عضو دیگر شورای اسلامی كلانشهر رشت نیز گفت: مشكل ما با شهردار نباید به ضرر شهرمان باشد.
اسماعیل حاجی پور افزود: هر جایی كه شهردار كلانشهر رشت درست كار كند پشتیبان او هستیم اما هر جایی كه اشتباه مرتكب شود به قانون می سپاریم.
وی با بیان این كه ما می توانیم موارد تخلف را اعلام كنیم اما مجازات با ما نیست، اظهار كرد: اگر شهردار به رئیس شورا و اعضا پاسخ نداد بایستی مشكل را به دستگاه نظارتی گزارش دهیم.
این عضو شورای اسلامی كلانشهر رشت بیان داشت: ما باید اختیارات قانونی را به شهردار بدهیم اما هر جا هم كه تخلف كرد، مقابلش بایستیم.
*تجمع بازرسان سازمان تاكسیرانی كلانشهر رشت.
حدود 60 نفر از بازرسان سازمان تاكسیرانی كلانشهر رشت پیش ازبرگزاری جلسه شورای اسلامی رشت به دلیل پرداخت نشدن سه ماه حقوق شان جلوی در شورا تجمع كردند.
محمدعلی رفیعی رئیس شورای اسلامی كلانشهر رشت به تجمع كنندگان گفت: مشكل شما به شورا مربوط نیست ، شهرداری باید پاسخ دهد.
جلسات هفتگی شورای اسلامی كلانشهر رشت عصر یكشنبه ها برگزار می شود.
شورای اسلامی كلانشهر رشت 15 عضو دارد.
7286/6070