۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۲۵
کد خبر: 82068687
T T
۰ نفر

سی سخت میزبان آیین بزرگداشت حكیم ابوالقاسم فردوسی است

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۲۵
کد خبر: 82068687
سی سخت میزبان آیین بزرگداشت حكیم ابوالقاسم فردوسی است

یاسوج - ایرنا - مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی كهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر سی سخت مركز شهرستان دنا میزبان آیین بزرگداشت و یادمان حكیم ابوالقاسم فردوسی است.

رضا دهبانی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آیین به مناسبت 25 اردیبهشت روز بزرگداشت حكیم ابوالقاسم فردوسی برگزار خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این آیین را گرامیداشت یاد و نام این شاعر مطرح كشور و تشریح خدمات ارزنده وی در عرصه فرهنگ و ادب غنی كشور اعلام كرد.
دهبانی پور بیان كرد: این آیین از ساعت 16 عصر شنبه 25 اردیبهشت ماه 95 در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر سی سخت آغاز می شود.
وی اظهار كرد: در این آیین جمعی از پژوهشگران فرهنگ و ادبیات فارسی، اصحاب فكر، قلم و اندیشه، هنرمندان و شاعران كهگیلویه و بویراحمد و نقاط مختلف كشور حضور می یابند.
دهبانی پور عنوان كرد: از دوستداران فرهنگ و ادب فارسی و قشرهای مختلف مردم كهگیلویه و بویراحمد برای شركت در این رویداد مهم فرهنگی و ادبی دعوت می شود.
وی ابراز داشت: از رسانه های كهگیلویه و بویراحمد نیز انتظار می رود كه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم را در زمینه زمان و مكان برگزاری این آیین انجام دهند.
شهرستان دنا با دو بخش مركزی و پاتاوه و به مركزیت شهر سی سخت افزون بر 46 هزار نفر جمعیت دارد.
شهر سی سخت مركز شهرستان دنا در 35 كیلومتری یاسوج مركز كهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
حكیم ابوالقاسم فردوسی طوسی متولد سال ۳۱۹ هجری شمسی و متوفی در سال ۳۹۷ هجری شمسی در طوس خراسان سخن ‌سرای ایرانی و سراینده كتاب شعر شاهنامه به عنوان حماسه ملی ایرانیان است.
7535/6162