۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۲۱
کد خبر: 82068824
T T
۰ نفر
واگذاری صدور مجوز نشر به تشكل ها سبب كنترل بیشتر كتاب می شود

تهران-ایرنا - ناشر نمونه كشور می گوید: واگذاری صدور مجوز نشر به انجمن ها و تشكل ها سبب می شود آنها با دقت بیشتر در ممیزی كتاب مانع انتشار موضوعات خلاف قانون شوند.

سید عباس حسینی روز سه شنبه در حاشیه بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه كتاب و ادبیات ایرنا افزود: واگذاری صدور مجوز نشر بخشی از وظایف حاكمیتی است كه شورای انقلاب فرهنگی آن را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محول كرده و اخیرا در شورای راهبردی این وزارتخانه بحث هایی به وجود آمد تا صدور مجوز نشر به برخی از ناشران فعال كشور واگذار شود.
مدیر انتشارات مجد اظهار كرد: به همین دلیل آیین نامه ای را شورای نظارت بر نشر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب كرد تا واگذاری صدور مجوز نشر به ناشران فعال دارای سابقه كار و فعال واگذار كند، در حال حاضر شیوه نامه آماده شده و پس از پایان كار نمایشگاه كتاب 95 ابلاغ می شود.
حسینی با بیان این كه شورای نظارت، ناشران را به دسته های دولتی، عمومی و خصوصی تقسیم بندی كرده است ادامه داد: واگذاری این امور به تشكل ها و ناشران باعث می شود بسیاری از مراجعات به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی كاهش یابد و در واقع آنان مسئولیت اقدامات خود را بپذیرند و در این زمینه دقت بیشتری كنند.
وی در ادامه با اشاره به این كه انتشارات مجد با 254 عنوان جدید در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی كتاب تهران حاضر شده است گفت: از این تعداد 31 عنوان كتاب ترجمه و مابقی تالیف در حوزه تخصصی حقوق است.
حسینی ادامه داد: انتشارات مجد برای سومین سال به عنوان ناشر نمونه كشور برگزیده شده و مهم ترین هدفش در تولید كتاب، كیفیت و توجه به امور محتوایی آن است.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت ماه جاری در شهر آفتاب برپا شده است.
فراهنگ**9022**9132**1027
۰ نفر