۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۰:۵۴
کد خبر: 82069589
T T
۰ نفر
65 درصد صنايع تبديلي كشاورزي ايران در آذربايجان غربي قرار دارد

اروميه- ايرنا- رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: 65 درصد صنايع تبديلي و تكميلي بخش كشاورزي كشور در آذربايجان غربي قرار دارد.

اسمعيل كريم زاده روز سه شنبه در آيين گشايش هشتمين نمايشگاه بين المللي ماشين آلات و صنايع كشاورزي، نهاده ها، باغباني، آبياري و آبرساني در اروميه افزود: هم اكنون صنايع تبديلي و تكميلي بخش كشاورزي استان با مشكل مواجه هستند و به خاطر سياستهاي كشورهاي اطراف، محصولات توليدي اين واحدها فروش خوبي ندارد.
وي بيان كرد: ايجاد بستر فروش براي محصولات زراعي و باغي و توليدات واحدهاي صنعتي استان در بخش كشاورزي ضروري است.
كريم زاده اظهار كرد: در صورت ايجاد بسترهاي مناسب فروش، كشاورزان و توليد كنندگان ديگر نيازي به وام و حمايتهاي دولتي نخواهند داشت.
رئيس جهاد كشاورزي آذربايجان غربي اضافه كرد: توليد پايين در واحد سطح براي كشاورزان سودي نداشته و براي توليد با تناژ بالا نيز نيازمند خاك و بسترهاي مناسب علمي و فني هستيم.
وي با اشاره به اينكه كشاورزي محور توسعه و استقلال است و مسير توسعه يافتگي را از اين طريق مي توان پيمود، گفت: مصداق اين موضوع را مي توان در طول سالهاي تحريم به وضوح مشاهده كرد چرا كه تمامي نيازهاي غذايي كشور در داخل كشور توليد شد.
حسن انتظار رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي آذربايجان غربي نيز در اين آيين گفت: آذربايجان غربي به لحاظ دارا بودن سه مرز بازرگان، رازي و سرو در استان فرصتي ويژه براي صادرات را در اختيار دارد كه بايد از اين فرصت نهايت استفاده را برد.
وي با بيان اينكه كارشناسان بر اين باور هستند كه كشاورزي در استان مقرون به صرفه نيست، اظهار كرد: بايد اطلاع رساني و آگاهسازي در زمينه استفاده از فن آوري هاي نوين در استان صورت گيرد.
انتظار اظهار كرد: كشاورزان را بايد با برگزاري كارگاهها و تورهاي مختلف آموزشي با فن آوري هاي نوين و ميزان اثربخشي آن آشنا كرد و زيرساختهاي لازم را براي توليد بالا و بهره وري فراهم كرد.
به گزارش ايرنا، هشتمين نمايشگاه بين المللي صنايع و ماشين آلات كشاورزي با حضور 120 موسسه و شركت داخلي فعال در بخش كشاورزي و نمايندگان شركت‌هاي معتبر خارجي و بين المللي روز سه شنبه در اروميه گشايش يافت.
25 درصد شركت‌هاي حاضر در هشتمين نمايشگاه بين المللي صنايع و ماشين آلات كشاورزي در حوزه كشاورزي و نهاده‌ها، 37درصد در حوزه آبياري و آبرساني و 38 درصد در زمينه ماشين‌آلات كشاورزي است.
هشتمين نمايشگاه بين المللي صنايع و ماشين آلات كشاورزي در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين المللي استان واقع در پارك جنگلي شهرستان اروميه از 21 تا 24 ارديبهشت ماه سال جاري داير است.
علاقمندان مي توانند از ساعت 16 بعد از ظهر تا 22 شب از اين نمايشگاه بازديد كنند.
7125/1905