به گزارش خبرنگار ايرنا، مجيد قدمي روز چهارشنبه در آيين اختتاميه نخستين جشنواره مهارتي كشوري دوره متوسطه حرفه اي در مجتمع آموزشي شهيد محبي با بيان اينكه معلوليت مشكل فرد نيست افزود: دانش آموزان با نيازهاي ويژه همچون ساير دانش آموزان عادي از حق تحصيل برخوردارند و ما بايد سيستم آموزش و پرورش را براي تحصيل و مهارت آموزي آنان متعادل كنيم.
وي با اشاره به مهارت آموزي پيش حرفه اي و حرفه اي دانش آموزان دوره متوسطه با نيازهاي ويژه گفت: مهارت آموزي و كيفيت بخشي زندگي دانش آموزان استثنايي در حوزه هاي اقتصادي اجتماعي بايد مورد توجه قرار گيرد.
قدمي با تاكيد بر ايجاد اشتغال براي افراد با نيازهاي ويژه افزود: آموزش و پرورش وظيفه آموزش مهارت هاي لازم به دانش آموزان استثنايي را برعهده دارد و ايجاد اشتغال در حوزه فعاليت هاي اين نهاد نيست كه اگر اشتغال براي افراد با نيازهاي ويژه فراهم نشود، مهارت هاي آموخته شده اين دانش آموزان ناكارآمد خواهد بود.
رئيس آموزش و پرورش استثنايي كشور با تاكيد بر توانمندي و مشتري مداري ضمن مهارت آموزي دانش آموزان استثنايي گفت: بايد يك برنامه خوب براي مهارت آموزي اين افراد فراهم كنيم و در اين راستا آموزش هاي ضمن خدمت براي معلمان و مربيان برگزار شود تا آنان توانايي لازم را براي آموزش اين دانش آموزان داشته باشند.
وي با اشاره به كيفيت بخشي آموزش هاي دانش آموزان استثنايي افزود: در حوزه مهارت آموزي بايد كتاب هاي مفيد متناسب با ويژگي هاي اين افراد توليد شود.
در پايان اين مراسم از برگزيدگان نخستين جشنواره مهارتي كشوري دوره متوسطه حرفه اي با حضور مسئولان آموزش و پرورش استثنايي در مجتمع آموزشي شهيد محبي تجليل شد كه از 20 استان شركت كننده در رشته خياطي، چهار استان و از 25 استان شركت كننده در رشته مشبك بري، چهار استان برگزيده شدند.
نخستين جشنواره مهارتي كشوري دوره متوسطه حرفه اي در راستاي ارتقاي حرفه اي دانش آموزان با نيازهاي ويژه و با هدف ارتقاي سطح دانش و آگاهي عمومي جامعه نسبت به توانايي هاي افراد با نيازهاي ويژه، حس خودباوري، رشد اعتماد به نفس اين دانش آموزان در سطح كشور برگزار شد.
تهرام/7245//1348 /1596
معاون وزير: مهارت آموزي دانش آموزان استثنايي مورد توجه قرار گيرد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۱۹
کد خبر:
82070974
تهران-ايرنا- معاون وزير و رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي گفت: براي مهارت آموزي دانش آموزان استثنايي بايد از سازمان هاي مسئول و مرتبط از جمله سازمان آموزش فني حرفه اي و ظرفيت هاي آن استفاده كنيم.