۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۶
کد خبر: 82071387
T T
۰ نفر

40 درصد از بافت فرسوده آبكوه تملك شد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۶
کد خبر: 82071387
40 درصد از بافت فرسوده آبكوه تملك شد

مشهد- ايرنا- مدير اجرايي بافت فرسوده آبكوه در كلانشهر مشهد از تملك حدود 40 درصد از گستره اين منطقه خبر داد.

عليرضا قربانيان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا مساحت كل بافت فرسوده آبكوه را 33 هكتار اعلام و بيان كرد: 23 هكتار آن بايد تملك مي شد و 10 هكتار ديگر متعلق به شهرداري است.
وي افزود: دو هزار ميليارد ريال اعتبار از محل فروش اوراق مشاركت تا پايان نيمه نخست امسال براي شتاي در تملك به اين بافت تزريق مي شود.
مدير اجرايي بافت فرسوده آبكوه رويكرد اصلي در بازسازي بافت فرسوده را استفاده از مشاركت مردمي اعلام و بيان كرد: 10 قطعه 200 تا 400 مترمربعي هم اكنون تفكيك شده و آماده واگذاري به سرمايه گذاران و مردم ساكن در آبكوه است.
وي ادامه داد: همچنين امسال يك معبر در خيابان دستغيب با 45 ميليارد ريال اعتبار بازگشايي شد.
قربانيان گفت: 40 درصد املاك اين بافت وقفي و متعلق به اداره كل اوقاف بود و سنددار نمي شد لذا طبق تفاهمنامه با اوقاف مقرر شد 21 درصد از املاك با درآمد اقتصادي به اوقاف داده شود و مابقي تملك و سنددار شوند.
وي افزود: همچنين به زودي و براي نخستين بار در مشهد دفتر تسهيلگري در بافت فرسوده آبكوه به صورت پايلوت راه اندازي مي شود تا فرايند اداري درخواستها و صدور پروانه كوتاه شود.
آبكوه و سعدآباد كه در گذشته روستاهايي در حاشيه شهر مشهد بودند اينك سكونتگاه يكپارچه اي معروف به محله قلعه آبكوه را با هشت هزار نفر جمعيت شكل داده اند.
طرح نوسازي اين بافت دي ماه 1389 از سوي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري مشهد به پيمانكار ابلاغ شد.
مساحت شهر مشهد حدود 560 كيلومترمربع مي‌ باشد كه 25 درصد اين مساحت را بافت فرسوده تشكيل مي دهد.
7505/1858