۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۱۱
کد خبر: 82075456
T T
۰ نفر
از ماجراي فروشنده نرم افزار هك تا حكايت دعواي يك خانواده در فضاي اندرويد

تهران-ايرنا- رئيس پليس فتا البرز از دستگيري فردي كه در فضاي مجازي اقدام به فروش و نصب نرم افزار هك ونفوذ به گوشي هاي تلفن همراه مي كرد، خبر داد.

سرهنگ محمد اقبالي با اشاره به دستگيري شخصي كه در فضاي مجازي اقدام به فروش ونصب نرم افزار هك ونفوذ به گوشي هاي تلفن همراه مي كرد، گفت: كارشناسان پليس فتا در پي گشت زني و رصد فضاي سايبري سايتي راكه اقدام به كلاهبرداري از طريق فروش ونصب نرم افزار هك ونفوذ به گوشي هاي تلفن همراه مي كرد را ، شناسايي و دستگيري گرداننده آن را در دستور كار خود قرار دادند .
اين مقام انتظامي در گفت و گو با پايگاه خبري پليس فتا، افزود: در بررسي هاي اوليه و اقدامات فني و پليسي ، مدير تارنماي آموزش هك در كرج شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي ، در يك عمليات پليسي دستگير و به پليس فتا منتقل شد .
اقبالي اظهار داشت: متهم با توجه به مدارك و اسناد موجود به جرم خود مبني بر بارگذاري سايت آموزش هك و نفوذ در گوشي تلفن هاي همراه اعتراف كرد .

**دستگيري جاعل اسكناس
پليس شهرستان چناران استان خراسان رضوي با دستگيري جاعل حرفه اي بيش از 45 ميليون ريال اسكناس جعلي كشف كرد.
سرهنگ قربان صنعتي فرمانده انتظامي شهرستان چناران در تشريح اين خبر گفت: پليس امنيت عمومي اين فرماندهي با يك سري تحقيقات گسترده ميداني يكي از عاملان جعل و توزيع اسكناس هاي جعلي در سطح شهرستان را شناسايي كردند.
وي افزود: پليس امنيت عمومي پس از شناسايي محل اختفاي اين فرد محل را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند و با اطمينان از فعاليت هاي مجرمانه اش با هماهنگي مقام قضائي در اقدامي ضربتي وارد عمل شدند.
صنعتي تصريح كرد: تيم رسيدگي كننده پرونده در اين عمليات ضمن دستگيري فرد جاعل در بازرسي از محل، مبلغ 45 ميليون ريال و 400 هزار ريال اسكناس جعلي به همراه يك دستگاه چاپ اسكناس كشف كردند.
وي خاطر نشان كرد: متهم 33 ساله پس از بازجويي هاي صورت گرفته براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد.

**هك تلگرام با هدف برقراري رابطه دوستي
فردي ناشناس كه در شبكه اجتماعي تلگرام، اقدام به هك حساب كاربري و ارسال پيام از جانب افراد مي‌كرد توسط مأموران پليس‌فتا مازندران دستگير شد.
سرهنگ حسن محمدنژاد رئيس پليس فتا استان مازندران در تشريح اين خبر گفت: در پي مراجعه احدي از شهروندان به پليس فتا مبني بر اين كه پيامي از طرف شخصي ناشناس با مظمون به منظور به روزرساني برنامه تلگرام خود كد پنج رقمي كه براي شما ارسال مي شود را ارسال كنيد، اقدام به ارسال كد پنج رقمي براي فرستنده اين پيام كرد .
وي افزود: بعد از ارسال اين كد به شماره فرستنده پيام ، متوجه هك صفحه تلگرام شخصي خود و ارسال پيام توهين آميز به اشخاصي كه شماره تلفن آن ها در ليست تماس وي بوده، شده است.
رييس پليس فتاي استان مازندران افزود: پس از اخذ اين مرجوعه قضايي بلافاصله مراتب در دستور كار كارآگاهان پليس فتا استان قرار گرفت و ماموران با بررسي هاي فني و تخصصي متهم را با استفاده از اينترنت مربوط به مخابرات اقدام به دسترسي به صفحه تلگرام شاكي كرده بود را شناسائي و با هماهنگي مرجع قضائي وي را دستگير كردند .
محمدنژاد تصريح كرد : متهم در بازجوئي ها ، ضمن اقرار به بزه انتسابي عنوان داشت؛ با استفاده از يك خط ايرانسل اقدام به ارسال پيام براي شاكيه در شبكه اجتماعي تلگرام مبني بر ارسال كد پنج رقمي كرد و سپس با به ورود به صفحه كاربري شاكيه در تلگرام از جانب وي اقدام به ارسال پيام براي دوستانش مي كرد.
به گفته وي، متهم هدف از اين عمل را برقراري رابطه دوستي با شاكيه كه در اطراف منزلشان سكونت داشت عنوان ، و پس از تكميل تحقيقات پرونده به مرجع قضائي معرفي شد .

**انهدام دو باند سرقت لوازم داخلي خودرو در ياسوج
فرمانده انتظامي شهرستان بويراحمد از انهدام دو باند سرقت لوازم داخلي خودرو خبر داد و گفت: متهمان در بازجويي هاي انجام شده به 57 فقره سرقت اعتراف كردند.
سرهنگ علي شير زهرايي افزود: مأموران كلانتري 12 شهر ياسوج در پي دريافت خبري مبني بر انتقال وسايل مسروقه توسط يك دستگاه خودروي پژو 405، عمليات خود را براي شناسايي و توقيف اين خودرو آغاز كردند.
وي ادامه داد: با توقيف اين خودرو و دستگيري راننده طي دو عمليات جداگانه، دو باند پنج و دو نفره سرقت وسايل داخل خودرو شناسايي و منهدم شد.
شيرزهرايي تصريح كرد: در تحقيقات مأموران، متهمان به 57 فقره سرقت اعتراف و 18دستگاه ضبط صوت خودرو و يك دستگاه بي سيم دستي از آنها كشف شد.
فرمانده انتظامي شهرستان بويراحمد خاطرنشان كرد: متهمان پس از بازسازي صحنه هاي سرقت به مرجع قضائي تحويل داده شدند و خودرو نيز به پاركينگ انتقال يافت.

** بازارياب قلابي در دام پليس 'شيراز' گرفتار شد
فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از شناسايي و دستگيري فردي كه با جعل عنوان متصدي بازاريابي يك شركت معروف مواد شوينده، اقدام به اغفال جويندگان كار مي كرد، خبر داد
سرهنگ يوسف ملك زاده گفت: در پي دريافت مرجوعه قضائي مبني بر اينكه فردي با جعل عنوان متصدي بازاريابي يك شركت معروف مواد شوينده اقدام به كلاهبرداري از چند شهروند كرده، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران كلانتري 19 بوستان شيراز قرار گرفت.
وي اظهار داشت: فرد كلاهبردار با مراجعه به چند نفر از شهروندان و عرضه چند فرم استخدام خود را متصدي اين شركت معرفي و با اغفال سوژه هاي خود با گرفتن مشخصات دقيق ازجمله شماره حساب هاي بانكي شاكيان اقدام به كلاهبرداري كرده و متواري مي شد.
به گفته ملك زاده، ماموران با تجزيه و تحليل اطلاعات مردمي و تلاش شبانه روزي، سرانجام متهم را در حالي كه مشغول اغفال فرد ديگري بود، شناسايي و در يك عمليات ضربتي وي را دستگير كردند.
فرمانده انتظامي شيراز با اشاره به اعتراف صريح متهم به بزه ارتكابي از عموم شهروندان درخواست كرد: در تنظيم قراردادها تمام قوانين و مقررات مربوطه را رعايت كرده و ضمن حفظ هوشياري مانع رسيدن افراد شياد به نيت پليدشان شوند.

**سوء تفاهم خانوادگي كار را به شاخ و شانه كشي در فضاي مجازي كشاند
رئيس پليس فتا ايلام از دستگيري عامل ايجاد مزاحمت اينترنتي يكي از شهروندان ايلامي كه به خاطر يك سوء تفاهم خانوادگي بوجود آمده بود،خبر داد.
سرگرد علي كساني گفت: به دنبال شكايت فردي مبني بر ايجاد مزاحمت براي او در فضاي مجازي موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.
وي ادامه داد: بررسي هاي اوليه پليس مشخص كرد فردي با هويت نامعلوم از طريق شبكه اجتماعي تلگرم اقدام به ايجاد مزاحمت اينترنتي و ارسال پيامك هاي تهديد آميز براي شاكي كرده است.
رئيس پليس فتا گفت:پس ازاظهارات شاكيه و پس از هماهنگي با مقام محترم قضايي موضوع بررسي و مراتب در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.
كساني اضافه كرد: كارشناسان پليس فتا با اشراف اطلاعاتي موفق شدند عامل اصلي ايجاد مزاحمت را شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه او را دستگير كنند.
وي با اشاره به اينكه ريشه اصلي اين پرونده يك سوء تفاهم خانوادگي بوده است، اضافه كرد: متهم پس از رويارويي با شواهد فني به بزه خود اعتراف و انگيزه خود را ايجاد مزاحمت اينترنتي عليه شاكيه و انتقام جويي ابراز كرد.
سرگرد كساني به شهروندان توصيه كرد: فضاي سايبر را به عنوان محلي براي ابراز اختلافات خانوادگي و انتقام جويي و كينه توزي انتخاب نكنند چرا كه انتشار هر گونه فايل عكس ونوشته در اين فضا به سرعت فراگير شده و مممن است عواقب جبران ناپذيري را براي افراد به همراه داشته باشد.

**كشف محموله پوشاك قاچاق از داخل ضايعات كاغذ
جانشين فرماندهي انتظامي استان مركزي از توقيف دو محموله كالاي قاچاق به ارزش چهار ميليارد و 400 ميليون ريال در شهرستان 'دليجان' خبر داد.
سرهنگ يوسف سپهوند گفت: در راستاي اجراي طرح مبارزه با كالاي قاچاق و ارز و در پي اقدامات فني و اطلاعاتي گسترده ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا از تردد دو محموله كالاي قاچاق در يكي از محورهاي اصلي اين شهرستان مطلع شدند.
وي افزود: با اعلام اين خبر، برنامه ريزي عملياتي براي شناسايي و توقيف محموله هاي قاچاق آْغاز و سرانجام در كنترل نامحسوس خودروهاي عبوري، دو محموله قاچاق شناسايي شد.
اين مقام انتظامي استان مركزي با اشاره به توقيف محموله هاي مورد نظر در دو عمليات جداگانه، گفت: در عمليات اول با توقيف كاميون، راننده در ابتدا اذعان كرد كه بار خودرو، ضايعات كاغذ است كه با هوشياري ماموران پليس از داخل ضايعات كاغذ، 17 هزار و 636 ثوب لباس زنانه و مردانه قاچاق به ارزش چهار ميليارد ريال كشف شد.
سپهوند از توقيف محموله پيچ و مهره قاچاق در ديگر عمليات پليس در شهرستان دليجان خبر داد و گفت:‌ در اين عمليات دو هزار و 624 بسته پيچ و مهره قاچاق به ارزش 400 ميليون ريال كشف شد.
جانشين فرماندهي انتظامي استان مركزي با بيان اين كه هر دو محوله از يكي از استان هاي همجوار بارگيري شده و به مقصد تهران در حركت بودند، اضافه كرد: هر دو راننده نيز در اين رابطه دستگير و با قرار قانوني روانه زندان شدند.

**كارگر اخراجي عامل مزاحمت در فضاي مجازي
فردي كه در شبكه اجتماعي تلگرام با ارسال پيام هاي غير اخلاقي براي يكي از شهروندان ايجاد مزاحمت نموده بود، توسط پليس فتا كيش شناسايي شد.
سرهنگ دوم محرمي رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات كيش گفت: در پي مراجعت يكي از شهروندان و ارائه شكايت به پليس فتا مبني بر ايجاد مزاحمت و ارسال مطالب ضداخلاقي ، خواستار پيگيري موضوع شد .
وي افزود: طي تحقيقات بعمل آمده فردي با ساختن اكانت با شماره اي ناشناس و با ارسال الفاظ ركيك و ناشايست موجب سلب آسايش يكي از شهروندان و خانواده اش مي گردد.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات كيش تصريح كرد: كارشناسان اين پليس با اقدامات فني و تخصصي و مهندسي اجتماعي صورت گرفته شماره تلفن متهم را به دست مي آورند.
محرمي افزود: در ادامه تحقيقات مشخص شد متهم قبلاً يكي از كارگرهاي شاكي پرونده بوده است و با توجه به مشكلاتي كه بوجود آورده بود از محل كارش اخراج مي شود.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات كيش خاطرنشان كرد: متهم پرونده به منظور انتقام و تسويه حساب شخصي خود، اقدام به ايجاد مزاحمت مي نمايد و از كيش متواري مي گردد كه پرونده براي سير مراحل قانوني به دادسرا ارسال شد.
اجتمام(5)9105** 1418
۰ نفر