۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۳:۴۰
کد خبر: 82075982
T T
۰ نفر
دومین جشنواره استانی نوجوان خوارزمی در سنندج به كار خود پایان داد

سنندج- ایرنا- آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی نوجوان خوارزمی شامگاه یكشنبه با حضور جمعی از مسوولان آموزش و پرورش استان و 236 نفر از دانش آموزان دوره اول متوسطه استان در سالن آمفی تئاتر تیزهوشان سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش كردستان در ایین اختتامیه این جشنواره با اشاره به حلقه های كیفیت بخشی در آموزش و پرورش، این جشنواره را مهم ترین عامل كیفیت بخشی به آموزش در مدارس دانست و گفت: پیگیری این برنامه در سطح آموزشگاه جزو برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش استان است.
مهدی نامدار با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی، ارتقای دانش مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش، فرصت آفرینی برای رشد و شكوفایی استعدادها و كیفیت بخشی به فرایند یاددهی-یادگیری را از اهداف این برنامه عنوان كرد.
رییس اداره آموزش متوسطه اول آموزش و پرورش كردستان نیز در این آیین به بیان گزارشی از روند برگزاری جشنواره پرداخت و گفت: این جشنواره در شش محور پژوهش، فعالیت های آزمایشگاهی، دست سازه ها، زبان و ادبیات فارسی، محصولات رایانه‌ای و زبان انگلیسی برگزار شده است.
طیب سالاروندیان با بیان اینكه این جشنواره در چهار مرحله آموزشگاهی،‌ شهرستانی،‌ استانی و كشوری برگزار می شود؛ افزود: در مرحله آموزشگاهی 37 هزار و 413 نفر از دانش آموزان استان در 611 مدرسه یعنی حدود 63 درصد دانش آموزان كل استان در این جشنواره شركت كرده اند.
وی با بیان اینكه در دومین جشنواره نوجوان خوارزمی 236 نفر از دانش آموزان دوره اول متوسطه شركت داشته اند اظهار كرد: در مرحله استانی در هر محور نفرات اول به مرحله كشوری راه پیدا خواهند كرد.
در پایان این آیین از برترین های دومین جشنواره استانی نوجوان خوارزمی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
7348/1904