۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82077704
T T
۰ نفر

عزتمندي حجاج ايران در برنامه هاي حج در اولويت است

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82077704
عزتمندي حجاج ايران در برنامه هاي حج در اولويت است

اراك - ايرنا - مدير حج و زيارت استان مركزي گفت: عزتمندي حجاج ايران در برنامه هاي حج در اولويت است.

خليل دلپاك روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در صورتيكه احساس توهين سعودي ها به ملت ايران به يقين تبديل شود، سازمان حج و زيارت در خصوص اعزام حجاج ايراني به عربستان تجديد نظر خواهد كرد.
وي ادامه داد: با وجود نشست هاي متعدد مسئولان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران با مقامات سعودي، تاكنون نتيجه قطعي مبني بر اعزام حجاج ايراني به عربستان حاصل نشده است.
مدير حج و زيارت استان مركزي بيان كرد: تعطيلي كنسولگري عربستان سعودي در ايران باعث شده كه صدور رواديد حجاج ايراني با مشكل مواجه شود و مسئولان سعودي نيز اعلام كرده اند حجاج ايراني بايد براي اين امر از طريق كشور سوم عمل كنند.
وي اظهار كرد: مقامات سعودي اعلام كرده اند كه حضور حجاج ايراني در مناسك حج امسال منوط بر استفاده از هواپيماهاي سعودي است و هواپيماهاي ايراني در برنامه جابه جايي حجاج حذف شده است.
دلپاك گفت: با اين وجود اعزام حجاج ايراني به عربستان براي شركت در مناسك حج تمتع، بستگي به نظر قطعي و نهايي شوراي عالي حج كشور و اعلام تصميم مقامات كلان دارد و در صورتيكه شروط اين شورا مورد قبول مقامات سعودي قرار نگيرد، عزتمندي حجاج ايراني در اولويت بوده و حضور در مناسك حج تمتع امسال انجام نمي شود.
به گفته دلپاك شمار حجاج تمتع امسال ايران 64 هزار نفر است كه سهميه استان مركزي يك هزار و 300 نفر است و پيگيري امور براي اين افراد منوط به اعلام تصميم نهايي مقامات كلان كشور در اين خصوص است.
3017/6013/
۰ نفر