به گزارش خبرنگار ايرنا سيد محمدعلي افشاني در اين جمع كه چهارشنبه با عنوان جشنواره روابط عمومي هاي برتر استان فارس در شيراز برگزار شد افزود:بسياري تصور مي كنند مي توانند افكار جامعه را شكل دهند اما مشاهده مي كنند كه خواست جامعه چيز ديگري است و اين بدان معناست كه بايد تفاوت و اختلاف رسانه با بوق تبليغي تشخيص داده شود.
وي بيان كرد: كساني كه مي خواهد به جامعه جهت دهد بايد متناسب با نياز و خواست واقعي جامعه اين كار را انجام دهند چرا كه مردم بسيار آگاه هستند.
استاندار فارس، ضمن تاكيد بر لزوم توجه روابط عمومي به قدرت نفوذ ابزارهاي نوين افزود: امروز ابزار بسيار كاراتر از افراد است به اين شرط كه اين ابزار در اختيار انسان هاي توانمند باشد چرا كه هيچ ابزاري جاي انسان را نمي گيرد.
افشاني گفت: اگر كسي كه اين ابزار را در اختيار دارد، نداند كه چگونه بايد از آن ابزار استفاده كند ممكن است حتي بدون اينكه متوجه باشد از آن عليه خودش و جامعه استفاده كند.
استاندار فارس بيان كرد: امروز دولت تدبير و اميد در شرايطي بسيار دشوار كار مي كند و با بدهي بيش از 450 هزار ميليارد تومان مواجه است و بايد گفت تقريبا تمام درآمد دولت صرف حقوق و يارانه مي شود.
او اظهار كرد: با تمام اين مشكلات دولت كوشيده تا پروژه هاي عمراني در كشور متوقف نشود اما اين پروژه هاي محدود هم با اوراق مالي اداره مي شود.
افشاني اضافه كرد: اگر انتظار مردم متناسب با منابع در اختيار دولت شكل نگيرد، روابط عمومي ها وظيفه خود را به خوبي انجام نداده اند و ضروري است كه روابط عمومي ها خدمات دولت را بدون كوچكترين بزرگ نمايي به جامعه منتقل كنند تا مردم اميدوار شوند.
وي گفت: اگر روابط عمومي بتواند مردم را شاد و اميدوار كند بي شك گام موثري براي پيشرفت و توسعه اين استان و همچنين در سطح ملي برداشته است چرا كه اساسا انسان اميدوار مي تواند خطر بپذيرد و سرمايه گذاري كند و در نهايت در حوزه كسب و كار موفق باشد.
افشاني با اشاره به نياز روابط عمومي ها به اعتماد مردم گفت: روابط عمومي ها بايد بدانند كه اگر توانستند اعتماد مردم را نسبت به اطلاعات و اخباري كه بازتاب مي دهند جلب كنند، موفقيت ازآن آنها خواهد بود.
وي، تشخيص و فهم صحيح از نيازهاي جامعه را از ديگر وظايف روابط عمومي ها دانست و افزود: نياز سنجي يكي از وظايف مهم روابط عمومي هاست بنابراين، روابط عمومي ها بايد نياز جامعه را تشخيص دهند و با دانش و آگاهي و بر اساس نيازهاي موجود در جامعه، اخبار را به مديران سازمان ها و پاسخ و اقدام مديران را نيز به مخاطبان كه مردم هستند منتقل كنند.
وي گفت: هر زمان كه بحراني در جامعه حادث مي شود روابط عمومي ها مي توانند فضاي جامعه را آنگونه كه به نفع مردم است سازمان دهند.
او افزود: در زمان بحران، دستپاچگي و دادن خبرهاي ضد و نقيض و سردرگم كردن مردم يكي از مشكلات عديده در مبارزه با حوادث و كنترل مديريت بحران هاست.
استاندار فارس اضافه كرد: بنابراين اطلاع رساني در زمان بحران و درست عمل كردن نيز يك ضرورت است كه بايد روابط عمومي ها به آن توجه كنند.
افشاني از روابط عمومي ها خواست ضمن بازتاب اقدامات و خدمات دولت تدبير و اميد به جامعه، مردم را از مشكلات پيش روي دولت آگاه كنند تا انتظار مردم متناسب با توان دولت شكل گيرد.
27 ارديبهشت روز ارتباطات و روابط عمومي نامگذاري شده است.
6122 /1876
استاندار فارس: روابط عمومي بين رسانه و بوق تبليغاتي تفاوت بگذارد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴
کد خبر:
82079702
شيراز- ايرنا- استاندار فارس خطاب به روابط عمومي هاي اين استان گفت: شنيدن صداي مردم در زمان مناسب از موارد مهمي است كه بايد به آن توجه داشته باشيد اما بايد توجه كرد كه هميشه فرياد بلند و بوق تبليغاتي صداي مردم نيست و بين رسانه و بوق تبليغاتي تفاوت وجود دارد.