۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۲۳
کد خبر: 82080707
T T
۰ نفر
معاون استاندار آذربايجان غربي: هنر زبان مشترك اقوام و ملل مختلف است

مهاباد- ايرنا- معاون سياسي و امنيتي استانداري آذربايجان غربي گفت: هنر به خصوص نقاشي زبان مشترك اقوام و ملل مختلف در سطح جهان است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عليرضا رادفر روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت مصطفي شيرزاد هنرمند نقاش بوكاني كه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بوكان برگزار شد، افزود: هنر از آغاز زندگي بشر محل ارائه احساسات و ايده هاي انساني بوده و تابلوهاي نقاشي در چهار چوب خود برداشت مشترك به همه اقوام وملل ارائه مي كند.
وي بيان كرد: نقاشي، نشات گرفته از زيبايي و فطرت انسان است و هنرمند، اين زيبايي را بر روي بوم نقاشي خود به اوج مي رساند و به مردم تقديم مي كند.
رادفر ادامه داد: همه ما بايد بزرگان خود را حفظ كنيم و قدردان زحمات آنها باشيم و اين امر در ميان مردم بايد نهادينه شود.
وي اضافه كرد: هنر دميدن روح در كالبد جامعه است و جامعه جهاني به روح هنرمند نيازمند است.
معاون سياسي و امنيتي استانداري آذربايجان غربي با اشاره به در پيش بودن سفر رئيس جمهوري به استان آذربايجان غربي اظهار كرد: مردم در زمان حضور دكتر روحاني در استان استقبال گرمي از رئيس جمهوري خود خواهند داشت و ثابت خواهند كرد كه همچنان پشتيبان اهداف و برنامه هاي دولت هستند.
فرماندار بوكان نيز در اين مراسم گفت: حوزه هنر در شهرستان بوكان خواهان بسيار دارد و استاد مصطفي شيرزاد نماد برجسته اي از هنرمندان بوكاني به شمار مي رود.
جمال خسروي ادامه داد: استاد شيرزاد پيوند دهنده هنر نسل گذشته به نسل امروز جامعه هنري است.
وي اضافه كرد: به علت صنعتي شدن دنيا و پيشرفت فناوري و گسترش مادي گرايي، بزرگ ترين ضربه به هنر وارد شده چرا كه امروز هنرمندان هنر خود را به عنوان كالا به بازار عرضه مي كنند.
به گزارش ايرنا، در مراسم بزرگداشت مصطفي شيرزاد كه با همت كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر بوكان برگزار شد، از تنديس اين هنرمند رونمايي شد.
در اين مراسم همچنين مصطفي شيرزاد و تعدادي از هنرمندان نقاشي شهرستان بوكان با اهداي لوح تقدير و تنديس همايش تجليل شدند.
مصطفي شيرزاد هنرمند عرصه نقاشي در سال 1320 در روستاي يكشوه بوكان از توابع بخش مركزي به دنيا آمده است.
وي در حال حاضر به كودكان بوكاني نقاشي آموزش مي دهد.
شهرستان بوكان در جنوب استان آذربايجان غربي قرار دارد.
7510/1905