۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴
کد خبر: 82080920
T T
۰ نفر
آموزش جامع نيروهاي يگان حفاظت از آثار تاريخي، به زودي اجرايي مي شود

سمنان- ايرنا- فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري كشور گفت: برنامه آموزشي جامع براي نيروهاي يگان حفاظت از آثار تاريخي كشور تهيه شده و به زودي اجرايي مي شود.

سردار امير رحمت‌الهي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا در سمنان اظهار داشت: دستورالعمل آموزش نيروهاي يگان حفاظت تهيه شده و به زودي ابلاغ مي شود.
وي افزود: اين آموزش‌هاي تخصصي به صورت غير متمركز در استانها و با هدايت و مديريت فرماندهي يگان‌هاي حفاظت استاني ارائه مي‌شود.
وي با تبريك هفته ميراث فرهنگي و قرار داشتن در آستانه سوم خرداد، روز حافظان ميراث فرهنگي، گفت: مهم‌ترين وظيفه و اولويت سازمان ميراث فرهنگي، حفظ و نگهداري ميراث فرهنگي به عنوان ارزشمندترين سرمايه‌هاي فرهنگي و مهم ترين وظيفه يگان حفاظت سازمان نيز حفاظت از اموال منقول و غير منقول سازمان است.
رحمت الهي با تاكيد بر اينكه نيروهاي يگان حفاظت از آثار تاريخي بايد مهارتهاي حرفه اي متناسب با شغل‌شان را ياد بگيرند تا بتوانند از ميراث فرهنگي كشور به خوبي حفاظت كنند، افزود: در سال 95 جرايم مرتبط با حوزه ميراث فرهنگي به نتيجه نرسيده اند و در مرحله شروع جرم، با متجاوزين و متخلفان برخورد شده است.
فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور بر استفاده از ظرفيت حفاظت الكترونيك و استفاده از فناوري نوين در امر حفاظت از آثار تاريخي تاكيد كرد و گفت: اين امر يكي از موضوعات پذيرفته شده در تمام دنياست و به دنبال حفاظت موثر از آثار تاريخي هستيم.
فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور امروز با مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان ديدار كرد و از خانواده يكي از نيروهاي يگان حفاظت استان كه سال 94 هنگام ماموريت دار فاني را وداع گفت، تقدير كرد.
استان سمنان بيش از هزار اثر تاريخي، معنوي و طبيعي شناسايي شده دارد كه حدود 800 اثر از آن در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
7342/6103/6026
۰ نفر