۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۳۶
کد خبر: 82082374
T T
۰ نفر
استاندارسمنان: كالپوش میامی می تواندبه منطقه نمونه گردشگری تبدیل شود

میامی – ایرنا – استاندارسمنان گفت:كالپوش میامی قابلیت های فراوان در جذب گردشگر دارد و با فراهم آوردن زیرساخت های لازم می تواند به منطقه نمونه گردشگری تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز جمعه در جشنواره دشت شقایق های كالپوش میامی درروستای حسین آباد افزود: این منطقه از میراث فرهنگی وگردشگری فراوانی برخوردار است ، ضمن اینكه وجود جنگل ، سد و دیگر جاذبه های طبیعی بر جذابیت آن افزوده است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره شقایق های میامی افزود: باید این جاذبه ها به دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی ایران شناسانده شوند.
استاندار سمنان گفت:برای جذب گردشگر و نیز تامین رفاه آنان، باید سرمایه گذاری های لازم برای ساخت زیربناها انجام شود ودر این راه مردم ومسئولان باید تلاش كنند.
خباز حفاظت از حریم جنگل ومنابع طبیعی و نیز جلوگیری از وارد شدن آسیب به این منطقه را مهم خواند و اظهار داشت:حفاظت از حریم سد و چشم‌اندازهای طبیعی مهمترین موضوعی است كه باید از سوی سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار گیرد و توسعه گردشگری این منطقه به قیمت از بین رفتن جاذبه‌های طبیعی آن تمام نشود.
جشنواره دشت شقایق های كالپوش همه ساله در اواخر اردیبهشت ماه برگزار می شود.
در این جشنواره با شكوه تنی چند از مسوولان استان سمنان ، فرماندار میامی ،مدیران دستگاههای اجرایی ، و برخی مسوولان محلی هم حضور دارشتند.
منطقه كالپوش در 140 كیلومتری شمال میامی واقع است.
این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا با 14 هزار هكتار جنگل، 30 هزار هكتار مرتع و 34 هزار هكتار مزارع زیر كشت با بارندگی كافی و اراضی مستعد برای كشاورزی و جنگلداری، در فصل بهار با دشت های مملو از گل شقایق، و در شهریور با گل های آفتابگردان و دیگر مناظر زیبا پذیرای گردشگران ،طبیعت گردان و علاقمندان است.
كالپوش در مجاورت پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارك ملی گلستان قرار دارد كه از دیگر قابلیت های گردشگری این منطقه محسوب می شود.
7357/6167