۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۳۲
کد خبر: 82083541
T T
۰ نفر

ساخت ضريح جديد عبدالعظيم الحسني(ع) آغاز شد

۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۳۲
کد خبر: 82083541
ساخت ضريح جديد عبدالعظيم الحسني(ع) آغاز شد

شهرري ـ ايرنا ـ ساخت ضريح جديد حضرت عبدالعظيم الحسني(ع) ظهرشنبه درآستانه ميلاد مسعود حضرت وليعصر(عج) با حضور جمعي از عاشقان اهل بيت(ع) و مسئولان حرم و شهرستان ري در مصلاي حرم مطهر عبدالعظيم(ع) برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين مراسم آيت الله محمد محمدي ري شهري توليت آستان عبدالعظيم الحسني(ع)، هديت الله جمالي پور فرماندار ويژه شهرستان ري، سيد احمدصفوي شهردار منطقه 20 و استاد محمود فرشچيان هنرمند برجسته نگارگر كشور حضور داشتند.
توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع) در حاشيه اين مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: طرح تعويض ضريح جديد به علت قديمي و فرسوده شدن ضريح فعلي در دستور كار قرار گرفت.
آيت الله محمد محمدي ري شهري با اشاره به منابع مالي اين طرح افزود: هزينه ساخت ضريح از محل كمك ها و هداياي مردمي تامين مي شود و توليت عبدالعظيم(ع) كل مراحل ساخت را زير نظر دارد.
وي با اشاره به همكاري استاد محمود فرشچيان در طراحي و اجراي اين ضريح اظهار داشت: استاد فرشچيان افتخار ملت، كشور و جهان هنر است، خداوند اين هنر، قلم پر بركت و هنرمندانه را به استاد عنايت كرده تا در راه مسائل معنوي، گسترش فرهنگ غني ايراني اسلامي و ترويج سنت تشيع و فرهنگ اهل بيت(ع) به كار بگيرد.
وي افزود: استاد فرشچيان مسئوليت ساخت ضريح جديد را بر عهده گرفته و يكي از بهترين گروه هاي قلم زني كشور را براي اين كار انتخاب كرده است تا قدم كوچكي در راه اهل بيت(ع) برداشته باشيم.
محمود فرشچيان نيز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تجربه ساخت ضريح هاي امام حسين(ع) و امام رضا(ع) اظهار داشت: ضريح عبدالعظيم الحسني(ع) كوچكتر از ضريح دو امام ياد شده خواهد بود ولي در نوع خود منحصر به فرد است.
وي ابراز اميدواري كرد كه اين ضريح پس از ساخت و تكميل به يكي از شاهكارهاي بزرگ هنري جهان اسلام تبديل شود.
اين استاد نگارگر ادامه داد: تيم ساخت ضريح با روحيه عاشقانه و عشق كامل به اهل بيت(ع) در ساخت كوچكترين اجزاي اين ضريح مطهر نهايت كمال هنر را رعايت خواهد كرد.
فرشچيان در خصوص جنس به كار رفته در توليد اين ضريح و ابعاد آن افزود: جنس پايين ضريح از نقره و قسمت هاي بالا از آب طلا خواهد بود و از نظر ابعاد همانند ضريح قبلي است.
وي ادامه داد مدت زمان اجراي اين طرح دو سال و نيم در نظر گرفته شده است ولي بخاطر ريزه كاري ها و ظرافت هاي هنر كار نمي توان زمان اتمام طرح را با صراحت بيان كرد.
در اين مراسم آيت الله ري شهري سكه ها و هدايايي را كه بابت قدرداني از كتاب ها و آثارشان در مراسم هاي مختلف به وي اهدا شده بود براي كمك به ساخت ضريح مطهر اهدا كرد.
3218 / 6139 / 1539
۰ نفر