۱ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۳۸
کد خبر: 82083638
T T
۰ نفر
تظاهرات در فرانسه صدها پمپ بنزين را با كمبود سوخت روبه رو كرد

تهران - ايرنا - به دنبال تظاهرات گسترده در فرانسه در اعتراض به اصلاح قانون كار، صدها پمپ بنزين در سراسر اين كشور با كمبود سوخت براي عرضه به مردم روبه رو شدند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از پاريس، اين اعتراضات به كاهش توليد پالايشگاه ها و راه بندان هايي منجر شده كه ارسال سوخت به پمپ بنزين ها را با مشكل روبه رو كرده و موجب ترس و نگراني مصرف كنندگان شده است.
فرانسه طي هفته گذشته پس از آن كه دولت سوسياليست «فرانسوآ اولاند» تصميم گرفت با اعمال فشار، قانون اصلاح بازار كار را بدون راي گيري از تصويب مجلس بگذراند، با موجي از اعتصاب ها روبه رو شد.
توتال مجبور شده است، واحدهاي توليد خود را در سه پالايشگاه ببندد و ارسال سوخت از پالايشگاه هاي «گراند پيت» نيز با ممانعت معترضان از طريق راه بندان روبرو شده است.
گروه صنعت نفت «اوفيپ» گفته است كه اعتراضات باعث كاهش جريان سوخت شده است؛ تنها يك پالايشگاه در منطقه «لامد» در حال فعاليت طبيعي است.
علاوه بر اين، سه انبار از 9 انبار ذخاير سوخت توتال نيز تحت تاثير ايجاد راه بندان از سوي معترضان قرار گرفته است.
انتشار خبر كمبودها و راه بندان ها باعث هجوم اتومبيل ها به سمت پمپ بنزين ها عمدتا در ناحيه شمال غربي فرانسه شد جايي كه پالايشگاه ها در آن قرار دارند، تا باك هاي اين اتومبيل ها براي احتياط پر شود.
گروه صنت نفت اوفيپ گفته است كه 317 پمپ بنزين از 2200 پمپ شركت توتال در فرانسه يا به كلي خالي شده اند يا اين كه سوخت چنداني در آن ها وجود ندارد؛ توتال اداره تقريبا يك پنجم از پمپ بنزين هاي كشور را به عهده دارد.
شبك**1403**1021**1917
۰ نفر