نواز شریف: حمله پهپاد آمریكایی را محكوم می كنیم/معلوم نیست رهبر طالبان كشته شده باشد

اسلام آباد - ایرنا - نخست وزیر پاكستان حمله اخیر هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا به منطقه ای از ایالت بلوچستان را به شدت محكوم كرده و آن را نقض حاكمیت ملی و تمامیت ارضی كشورش دانسته است.

'محمد نواز شریف' كه طبق برنامه از پیش اعلام شده، روز گذشته برای انجام معاینات پزشكی به انگلیس سفر كرده است، در بدو ورود به فرودگاه لندن به خبرنگاران گفت: دولت اسلام آباد نسبت به حمله هوایی آمریكا به خاك پاكستان به شدت اعتراض كرده است.
وی در واكنش به اخباری مبنی بر كشته شدن ملا اختر منصور سركرده طالبان افغانستان در این حمله هوایی آمریكا گفت كه اصلا معلوم نیست اختر منصور در میان قربانیان این حمله باشد و جزئیات این حادثه همچنان در دست بررسی است.
منابع خبری آمریكایی روز شنبه گذشته اعلام كردند كه واشنگتن پس از انجام این حمله هوایی، آن را به اطلاع مقام های عالی پاكستان وافغانستان رسانده و اعلام كرده است كه به احتمال زیاد ملا اختر منصور در این حمله كشته شده است.
روز گذشته نیز وزارت امور خارجه پاكستان بیانیه رسمی صادر و اعلام كرد كه فرد اصلی كشته شده در حمله پهپادهای آمریكایی به خاك بلوچستان پاكستان، فردی به نام 'ولی محمد' فرزند شاه محمد و دارای گذرنامه پاكستانی است.
در این بیانیه آمده است كه پاكستان همچنان درحال بررسی ابعاد بیشتر این موضوع است.
اگرچه برخی رسانه های غربی به نقل از یكی از اعضای طالبان افغانستان، كشته شدن ملا اختر منصور را تایید كرده اند، اما خبرهای بیشتری به نقل از دیگر منابع طالبان حاكی از زنده بودن سركرده این گروه است.
دولت افغانستان ظهر روز گذشته (یكشنبه) اعلام كرد كه خبر كشته شدن ملا اختر منصور قابل تایید است.
با وجود گذشت سه روز از ماجرای حمله پهپادهای آمریكایی به یك خودرو در ایالت بلوچستان پاكستان، انتشار اخبار ضد و نقیض در این باره همچنان ادامه دارد.
آساق**1723