۴ خرداد ۱۳۹۵، ۶:۰۲
کد خبر: 82085758
T T
۰ نفر

چهارم خرداد و مقاومتی كه ماندگار شد

۴ خرداد ۱۳۹۵، ۶:۰۲
کد خبر: 82085758
چهارم خرداد و مقاومتی كه ماندگار شد

دزفول - ایرنا - مقاومت برای مردمی كه سالها زیر بمباران دشمن متجاور ایستادند و هرگز از مقاومت خسته نشدند واژه ای آشناست.

به گزارش ایرنا مردم شهرستان دزفول در هشت سال دفاع مقدس همواره در مقابل موشك باران ، بمباران توپخانه ای و هوایی دشمن ایستادند تا رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد نیروهای متجاوز بعثی را زمین گیر كنند.
مقاومت مردم دزفول در برابر دشمن آنگونه بود كه پس از هر بار تخریب منازل در بمباران و موشك باران دشمن مردم با روحیه ای وصف ناپذیر اقدام به بازسازی منازل و ساختمان ها می كردند و هرگز از مقاومت و پایداری خسته نشدند.
ایستادگی مردم دزفول در برابر دو هزار و 500 گلوله توپ،176 فروند موشك دور برد و 331 راكت هواپیما در كنار اعزام فرزندان خود به جبهه های نبرد شهادت بیش از دو هزارو 600 نفر را به دنبال داشت.
جوانانی كه آرزویی غیر از آزادی و شرافت نداشتند و برای به دست آوردن آن از جان خود گذشتند.
علاوه بر جوانان رشید دزفولی میانسالان ،خردسالان و بانوان هر یك گامی در جهت ایستادگی در پشت جبهه برداشتند و با پشتیبانی از رزمندگان زمینه دفاع از كشور را برای رزمندگان فراهم كردند.
بانوان با فراهم كردن پوشاك و مایحتاج رزمندگان و تقویت روحیه رزمندگان آنان را راهی جبهه كردند.
خانواده های دزفولی علاوه بر اعزام فرزندان خود به جبهه های نبرد در نهایت اخلاص و ایثار امكانات خود را به رایگان در اختیار رزمندگان اسلام قرار دادند.
خدمات رسانی به رزمندگان از دیگر اقدامات مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس بود كه تحت رهبری آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی امام جمعه فقید این شهرستان شبانه روز ادامه داشت.
شهادت 20 عضو یك خانواده در بمباران موشكی دشمن و ادامه مبارزه و ایستادگی از سوی مردم تنها بخشی از مقاومت و پایداری مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس می باشد كه هرگز فراموش نخواهد شد.
مردم دزفول كه فرزندان خود را با هزاران امید و آرزو تربیت كردند برای اعزام آنان به جبهه حتی لحظه ای درنگ نكردند و فرزندان خود را با افتخار به خط مقدم فرستادند و با شهادت فرزندانشان بر مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن تاكید كرد.
شنیدن صدای بمباران و آژیر خطر گرچه برای مردم دزفول یادآور روزهای تلخ تخریب و آوارگی است ولی یادآور روزهای همدلی ،اتحاد و یكپارچگی مردمی است كه جز به ایستادگی و مقاومت به چیزی فكر نمی كردند و با مقاومت خود پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر را رقم زدند.
هشت سال دفاع مقدس برای نوجوانان دیروز و میانسالان امروز تداعی كننده روزهای خوش عزم و اراده آهنین مردمانی است كه برای هدف خود مقاومت كردند و نگذاشتند وجبی از خاك كشور عزیز ایران اسلامی در تصرف دشمن باقی بماند.
دوران دفاع مقدس با تمام سختی هایش مردمانی مقاوم و با اراده تربیت كرد كه با مقاومت و پایداری افتخار آفریدند.
كوچه ها و خیابانهای شهر دزفول با گذشت 28 سال از پایان جنگ همچنان به نام دلیر مردانی مزین شده كه در صحنه های نبرد مردانه در مقابل دشمن ایستادند.
مردم دزفول علاوه بر 2 هزار و 600 شهید تعداد چهار هزار جانباز نیز تقدیم كردند كه از این تعداد 800 نفر جانباز موشكی ،700 نفر جانباز اعصاب و روان،350 نفر جانباز شیمیایی ، 20 نفر جانباز قطع نخاع و 150 نفر جانباز قطع عضو می باشند.
به پاس ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس چهارم خرداد در تقویم ملی به نام روز مقاومت و پایداری - روز دزفول نامگذاری شده است.
7278/6068