۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۳
کد خبر: 82086537
T T
۰ نفر
ارسال چهار هزار مقاله به همايش علمي تخصصي تربيت در قم

قم- ايرنا- معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش استان قم گفت: چهار هزار مقاله به دبيرخانه همايش علمي تخصصي تربيت ارسال شده است.

به گزارش ايرنا، ناصر حمزه اي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: اين همايش بر مبناي ساحت هاي شش گانه اعتقادي، عبادي و اخلاقي، اجتماعي و سياسي، زيستي و بدني، زيباشناختي و هنري، اقتصادي و حرفه اي و علمي و فناورانه فراخوان مقاله شده بود.
وي؛ تربيت و امور تربيتي، تربيت از منظر ديني، تربيت و فناوري هاي نوين، روش شناسي تربيت، تربيت و فرهنگ اسلامي ايراني، تربيت و محتواي رسمي و غيررسمي، تربيت و سازمان هاي دولتي و سازمان هاي مردم نهاد و همچنين تعيين الزامات بر اساس مباني نظري در زير نظام هاي شش گانه سند تحول بنيادين را از جمله محورهاي اصلي اين همايش برشمرد.
وي با بيان اينكه علاقه مندان از اول شهريورماه تا پايان بهمن ماه سال گذشته فرصت ارسال اثر داشتند، اضافه كرد: فرهنگيان، دانشجويان پرديس فرهنگيان، حوزويان و استادان در اين شش ساحت و 9 محور كه داراي زيرمجموعه هاي متنوع است آثار پژوهشي خود را ارسال كرده اند.
حمزه اي گفت: از مجموع آثار رسيده به دبيرخانه همايش، پس از دو مرحله بررسي مقاله ها از نظر شاخص هاي مختلف، 150 مقاله حائز رتبه برتر شد كه در روز برگزاري همايش، 15 تن از صاحبان مقاله برتر آثار خود را ارائه مي كنند.
به گفته وي، 150 مقاله برتر در قالب كتابي به چاپ رسيده است كه در روز همايش رونمايي مي شود.
وي افزود: همايش علمي تخصصي تربيت روزهاي چهارم و پنجم خردادماه جاري در بنياد علوم وحياني اسراء با سخنراني علي اصغر فاني وزير آموزش و پرورش و حجت الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي رئيس جامعه المصطفي برگزار مي شود و در پايان نيز مدعوين در درس اخلاق آيت الله عبدالله جوادي آملي از مراجع تقليد شركت مي كنند.
معاون آموزش و پرورش قم گفت: در وزارت آموزش و پرورش كارگروهي متشكل از پژوهشگران امور تربيتي تشكيل شده تا از مجموع چهار هزار مقاله رسيده، محتواي تربيتي بازتوليد شود تا بر اساس سند تحول بنيادين و راهكارهاي ارائه شده در موضوع حيات طيبه شاخص هاي فرهنگي تربيتي استخراج شود و در امور تربيتي دانش آموزان مورد استفاده قرار گيرد.
/2085/ 1175