۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۵
کد خبر: 82087516
T T
۰ نفر
روزانه 40 كاروان زیارتی از مرز مهران به عتبات عالیات اعزام می شوند

ایلام - ایرنا - مدیر حج و زیارت استان ایلام گفت: به طور میانگین هر روز 40 كاروان زیارتی از طریق مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات عراق اعزام می شوند كه این میزان در ایام خاص به بیش از 60 كاروان نیز می رسد.

غلامرضا ممیز روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: زائران بیشتر استان های كشور از مرز مهران به عتبات عالیات می روند و مجری و هماهنگ كننده اعزام آنها حج و زیارت استان ایلام است.
وی افزود: بیشتر زائران این كاروان ها برای نخستین بار (زائر اولی) به عراق و زیارت بارگاه مطهر ائمه اطهار (ع) مشرف می شوند و برای سفر به این اماكن مقدس مرز رسمی و بین المللی مهران را انتخاب كرده اند.
ممیز به سهمیه استان ایلام برای سفر به عتبات عالیات اشاره كرد و گفت: با توجه به اینكه مرز بین المللی مهران مرز تردد كاروانی است و بار اصلی تردد زائران به ویژه در ایام اربعین بر دوش مردم این استان است روزانه 150 نفر از زائران این استان به صورت انفرادی می توانند به عتبات عالیات مشرف شوند.
مدیر حج و زیارت استان ایلام تاكید كرد: زائران ایلامی دارای گذرنامه و ویزای سفر به عراق می توانند برای تردد انفرادی به عتبات عالیات به فرمانداری مهران مراجعه كرده و نسبت به انجام تشریفات سفر اقدام كنند.
وی افزود: ماهیانه بطور میانگین هشت كاروان زیارتی متشكل از مردم استان ایلام از طریق مرز بین المللی مهران به اماكن مقدسه عتبات عالیات مشرف می شوند.
مرز بین المللی مهران از جمله مرزهای مهم زمینی كشور محسوب می شود كه هر سال به ویژه در ایام مذهبی میزبان هزاران نفر از مردم سراسر كشور است كه قصد سفر به عتبات عالیات دارند، این مرز در ایام محرم و صفر به ویژه اربعین حسینی جایگاه ویژه ای برای تردد زائران به عراق دارد.
3032/9002