۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82088224
T T
۰ نفر
استفاده از فناوري هاي نوين ارتباطي نيازمند سواد رسانه اي است

تهران-ايرنا- مدرس دانشگاه تهران گفت: ايجاد فضايي امن براي استفاده از فناوري هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي، نيازمند سواد رسانه اي است و بايد با كمك بخش خصوصي و انجمن هاي علمي، مهارتهاي استفاده از تكنولوژي را به مردم آموزش داد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا، محمد مهدي فتوره چي در نشست تخصصي سواد رسانه اي و مسئوليت اجتماعي افزود: اگر جوامع غربي نظير فرانسه براي استفاده از تكنولوژي هاي جديد مشكلي ندارند به اين دليل است كه ارتباط ميان تكنولوژي و فرهنگ استفاده از آن در غرب مشخص است.
به گفته وي در كشور ما ابتدا تكنولوژي همراه با فرهنگ حاكم بر آن وارد مي شود و ما در حوزه فرهنگي معمولا پس از رواج گسترده استفاده از تكنولوژي ها به فكر مطالعات فرهنگي، سياستگذاري فرهنگي و فرهنگ سازي هستيم.
به گزارش روابط عمومي جشنواره و همايش سواد رسانه اي و مسئوليت اجتماعي، اين مدرس دانشگاه تهران در رابطه با ضرورت آموزش سواد رسانه اي تاكيد كرد: توليد و بازتوليد فرهنگ بومي، استفاده از هر تكنولوژي يكي از وظايف دانشگاه ها و انجمن هاي علمي جامعه در حوزه ي سواد رسانه اي است.
اين عضو هيات علمي همايش سواد رسانه اي و مسئوليت اجتماعي، ايجاد فضايي امن براي استفاده از فناوري هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي را نيازمند آموزش سواد رسانه اي خواند و افزود: در جشنواره و همايش سواد رسانه اي و مسئوليت اجتماعي بايد تلاش شود تا با كمك بخش خصوصي و انجمن هاي علمي، مهارتهاي استفاده از تكنولوژي را به عموم مردم آموزش دهيم و از اين طريق فضايي امن را براي استفاده از رسانه هاي مجازي ايجاد كنيم.
وي افزود: دبيرخانه همايش سواد رسانه اي و مسئوليت اجتماعي بايد تلاش كند تا از نتايج پژوهش ها و تحقيقات كشورهاي همسايه در خصوص سواد رسانه اي، گونه شناسي مخاطبان فضاي مجازي و بررسي چالش هاي فضاي مجازي استفاده كند و لازم است از طريق انجام فراتحليل به دستاوردهاي علمي مناسبي دست يابيم.
فتوره چي، خاطرنشان ساخت: مهمترين آفت فعلي در حوزه ي آموزش سواد رسانه اي، فعاليت هاي جزيره اي و پراكنده است كه نيازمند هم افزايي تمامي علاقه مندان سواد رسانه و پرهيز از موازي كاري ها است.
همايش ملي سواد رسانه اي و مسئوليت اجتماعي با حضور صاحب نظران دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مديران و كارشناسان سازمانهاي مرتبط با رسانه هاي ديجيتال، بازي هاي رايانه اي و ساير رسانه هاي جمعي در روز فرهنگ عمومي در تهران برگزار خواهد شد.
فراهنگ **1355**1027
۰ نفر