۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۳
کد خبر: 82089399
T T
۰ نفر
ساخت اولين ساختمان قابل سكونت جهان با استفاده از چاپگر سه بعدي

تهران - ايرنا - ساختماني كه اكنون به عنوان يك دفتر كار مدرن شناخته مي شود، به عنوان بخشي از پروژه Office of the Future با استفاده از فناوري چاپ سه بعدي ساخته شده و آماده بهره برداري است.

به گزارش گروه اخبار علمي ايرنا، براي ساخت اين دفتر كار در دبي، از يك چاپگر سه بعدي به ابعاد 6×36×12 متر و چند چاپگر سه بعدي قابل حمل استفاده شده است. اين چاپگر بزرگ، با استفاده از روش لايه گذاري، مخلوط سيمان و مواد اوليه ديگر را لايه به لايه روي هم اضافه كرد تا بناي اين دفتر كار در طول 17 روز تكميل شود. البته بخش هاي مختلف اين ساختمان در محل ديگري ساخته شده و در پايان كار در محل فعلي آن نصب شده است.
هنوز اطلاع دقيقي از هزينه چاپ اين ساختمان در دست نيست، اما دولت امارات عربي متحده اعلام كرده كه با استفاده از اين فناوري، ميزان نيروي كار لازم براي ساخت يك بناي مشابه با استفاده از روش هاي سنتي، به نصف كاهش يافته است. براي ساخت اين بنا يك نفر به عنوان ناظر چاپگرها، هفت نفر به عنوان مسئول نصب اجزاي ساختمان و 10 نفر به عنوان متخصص سيم كشي و ساير امور، فعاليت كرده اند.
فناوري چاپ سه بعدي، به زودي معماري را متحول خواهد كرد. اين فناوري تنها با يك كليك امكان ساخت بناهاي پيچيده را با هزينه پايين تر و سرعت بالاتر از روش هاي متداول، فراهم مي كند.
پروژه Office of the Future در واقع بخشي از يك برنامه گسترده است كه تمركز اصلي آن بر ساخت بناها، تجهيزات پزشكي و مصرفي است.
علمي (6) ** 9259**2017
۰ نفر