۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۵۱
کد خبر: 82092620
T T
۰ نفر
بخشنامه طرح تنظیم بازار كالاهای ماه مبارك رمضان ابلاغ شد

تهران- ایرنا- معاون اجرایی رییس جمهوری بخشنامه طرح تنظیم بازار كالاهای ماه مبارك رمضان با عنوان 'طرح ضیافت' را به منظور مدیریت و كنترل قیمت ها ابلاغ كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، این طرح به سازمان های جهادكشاورزی، سازمان های صنعت، معدن و تجارت، شركت بازرگانی دولتی ایران ، شركت پشتیبانی امور دام، سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان، تمامی استانداران سراسر كشور و دستگاه ها و سازمان های ذیربط ابلاغ شده است.
شبكه تامین كننده و توزیع كننده اقلام طرح ضیافت در سراسر كشور موظفند كالاهای اساسی مشمول طرح را قبل از آغاز ماه رمضان با قیمت حاشیه بازار عرضه كنند تا از افزایش قیمت این اقلام در ماه مبارك جلوگیری شود.
طبق این بخشنامه اقلام اساسی مشمول طرح تنظیم بازار ماه مبارك رمضان
اقلام پروتئینی (گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ)، برنج، روغن ، شكر، خرما، لبنیات، نان، شیرینی جات (زولبیا و بامیه)، حبوبات است.
این بخشنامه به دستگاه های تامین كننده، توزیع كننده و ناظر اجرای طرح همچون سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان، سازمان تعزیرات حكومتی ، سازمان بازرسی كل كشور و تمامی سازمان های جهاد كشاورزی استان و تمامی سازمان های صنعت، معدن و تجارت ، سازمان میادین میوه و تره بار، اتحادیه صنایع لبنی ، انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ، مركز اصناف و امور بازرگانان اتاق اصناف ایران و فروشگاه های زنجیره ای ابلاغ شد.
شركت های بازرگانی دولتی ایران و شركت پشتیبانی امور دام به عنوان دستگاه های مجری متعهد این طرح لیست اقلام اساسی قابل عرضه خود را با بهره گیری از تجارب سال های گذشته و نیز مقدار تامین كالا برای هر استان تهیه و به تمامی استان ها ارسال كنند تا هر استان متناسب با نیاز خود اقدام به برنامه ریزی تامین و توزیع اقلام مورد نیاز خود كند.
طبق این بخشنامه شبكه تامین كننده و توزیع كننده اقلام طرح ضیافت در سراسر كشور موظفند كالاهای اساسی مشمول طرح را با قیمتی كمتر از قیمت بازار عرضه كنند كه سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان مجری این طرح است.
همچنین مقرر شد دفتر ساماندهی و توسعه تجارت گزارشی از وضعیت تولید، تامین، ذخایر و قیمت گوشت قرمز و خرما را با همكاری دستگاه های ذیربط تهیه و براساس هماهنگی های معموله نسبت به تامین و عرضه آن اقدام شود. همچنین دفتر ساماندهی و توسعه تجارت به عنوان مسئول اجرای طرح ضیافت ماه مبارك رمضان تعیین شد و سازمان های مسئول موظفند همكاری لازم را با دفتر مذكور با ارایه گزارش اجرا و پیشرفت طرح هفتگی به دبیرخانه ارائه كنند كه این مهم نیز توسط دفتر ساماندهی و توسعه تجارت انجام می شود.
اقتصام9186**3061**1540**1561
۰ نفر