۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۰۴
کد خبر: 82093149
T T
۰ نفر

17 هزار شطرنج باز در كشور فعالیت دارند

۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۰۴
کد خبر: 82093149
17 هزار شطرنج باز در كشور فعالیت دارند

همدان- ایرنا- رییس فدراسیون شطرنج كشور از فعالیت رسمی نزدیك به 17 هزار شطرنج باز در كشور خبر داد و افزود: این تعداد ورزشكار از سوی فدراسیون جهانی دارای شناسه شطرنج ایران هستند.

مهرداد پهلوان زاده روز یكشنبه در حاشیه برپایی مجمع سالیانه فدراسیون شطرنج كشور به خبرنگار ایرنا اظهار كرد: ترویج ورزش شطرنج به صورت همگانی نیز در دستور كار است تا بتوانیم این ورزش را به صورت فراگیر در مدارس، دانشگاه ها، خانواده ها، محلات و سایر نهاد برگزار كنیم.
وی اضافه كرد: برگزاری مسابقات قهرمانی شهرهای كشور، درجه بندی شدن (ریتد) مسابقات استانی و شهرستانی و برگزاری دوباره المپیاد مدارس و شطرنج در محلات نیز از برنامه های سال جاری برای ترویج و توسعه شطرنج در كشور است.
وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر دو هزار مربی شطرنج در سطوح مختلف در كشور فعالیت دارند.
پهلوان زاده در ادامه با اشاره به مسابقات مهم پیش روی شطرنج بازان ملی پوش كشور گفت: مسابقات مدارس آسیا هجدهم تیرماه امسال با حضور 600 شطرنج باز از 20 كشور آسیایی به میزبانی تهران برگزار می شود.
وی با اشاره به حضور تیم ملی شطرنج كشورمان در المپیاد جهانی باكو آذربایجان گفت: این مسابقات اواخر شهریور ماه امسال با حضور 160 كشور برگزار می شود و سعی داریم بهترین نتایج را در این رویداد مهم بین المللی رقم بزنیم.
وی در ادامه با اشاره به موفقیت های كسب شده فدراسیون شطرنج كشور اظهار كرد: در رده های سنی هشت تا 18 سال پسران و دختران توانستیم برای نخستین بار قهرمانی را از هند گرفته و بتوانیم سكوی قهرمانی را كسب كنیم كه البته این موفقیت حاصل تلاش گذشتگان است.
وی افزود: با همدلی و تلاش بیشتر شطرنج بازان و مربیان می توانیم نتایج بهتری را در سال جاری رقم بزنیم.
مهرداد پهلوان زاده رییس فدراسیون شطرنج كشور امروز یكشنبه در حاشیه برگزاری مجمع سالانه هیات شطرنج همدان، با مسوولان اجرایی این استان پیرامون برگزاری مسابقات بین المللی اوپن ابن سینا گفت وگو كرد.
7520/6993/6060
۰ نفر