۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۱۶
کد خبر: 82096798
T T
۰ نفر
اجراي 37طرح آبخيزداري به ارزش 85 ميليارد ريال با مشاركت خيران در هرمزگان

بندرعباس- ايرنا- مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان گفت: از پنج سال پيش تاكنون با مشاركت خيران 37 طرح آبخيزداري با ارزش 85 ميليارد ريال در استان اجرا شده است.

به گزارش چهارشنبه خبرنگار ايرنا، اميد ذاكري درحاشيه بازديد معاون وزيرجهاد كشاورزي و رئيس سازمان جنگلها ازطرح هاي آبخيزداري خيرسازهرمزگان به خبرنگاران اظهار داشت: اين تعداد طرح شامل 45 سازه آبخيزداري مي باشد كه با ظرفيت آبگيري 18 ميليون مترمكعب در سال ساخته شده است.
وي افزود : اين طرح ها در شهرستانهاي بشاگرد ، سيريك ، بندر عباس ، قشم ، بندرلنگه و بندرخمير ساخته شده است.
ذاكري با بيان اينكه هرمزگان حائز رتبه نخست در احداث سازه هاي آبخيزداري خيز ساز در كشور است، گفت: شش طرح آبخيزداري با مشاركت نيكوكاران تا پايان سال در هرمزگان به بهره برداري مي رسد.
وي تصريح كرد: اين طرحها با ظرفيت آبگيري چهار ميليون و 500 هزار متر مكعب در سال و با اعتبار 160 ميليارد ريال در حال ساخت است.
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان افزود : هفت طرح ديگر نيز با ظرفيت آبگيري هشت ميليون مترمكعب و با اعتبار 200 ميليارد ريال آماده اجرا است.
استان هرمزگان داراي هفت هزارو 430 سازه آبخيزداري با ظرفيت ساليانه افزون بر 400 ميليون مترمكعب مهار سيلاب است.
از مساحت هفت ميليون و200 هزار هكتاري استان هرمزگان، شش ميليون و 900 هزار هكتار جزو عرصه هاي منابع طبيعي است كه يك ميليون و 80 هزار هكتار آن جنگل، چهار ميليون و 93هزار هكتار مرتع و يك ميليون و 565 هزار هكتار آن را بيابان تشكيل مي دهد.
7198/6048