وزیر علوم پاكستان: پیشرفت علمی ایران، پشتوانه قوی برای سازمان همكاری اسلامی است

اسلام آباد - ایرنا - وزیر علوم و فناوری پاكستان پیشرفت های شگرف ایران در عرصه های علوم و فناوری را پشتوانه ای قوی برای تمام كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی دانست.

'رانا تنویر حسین' روز چهارشنبه در حاشینه دومین روز پانزدهمین نشست مجمع عمومی كمیته دائمی علمی و فناوری سازمان همكاری اسلامی (كامستك) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ایران به همراه پاكستان و تركیه و چند كشور دیگر، از جمله اعضای سازمان همكاری اسلامی هستند كه به پیشرفت های بزرگی در عرصه علوم و فناوری گوناگون دست یافته اند.
وی تاكید كرد: آن دسته از كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی كه توانسته اند قابلیت های خود را در زمینه های علوم و فناوری نسبت به سایر اعضا ارتقا دهند، پشتوانه ای علمی برای تمام مجموعه این سازمان بین المللی هستند و می توانند یافته ها و دستاوردهای علمی خود را با هدف پیشرفت و ارتقای جایگاه سازمان همكاری اسلامی، در اختیار تمام اعضای این سازمان قرار دهند.
وزیر علوم و فناوری پاكستان تاكید كرد: همچنین آن دسته از كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی كه صاحب منابع مالی قوی هستند، باید از محل منابع مالی خود برای هموار كردن مسیر رشد و توسعه علمی این سازمان بین المللی و انتقال علم و فناوری از كشورهای پیشترفته تر به سمت كشورهای كمتر توسعه یافته این سازمان، كمك كنند.
تعداد نسبتا زیادی از از كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی از كشورهای نفت خیز و ثروتمند حوزه خلیج فارس هستند.
'ایاد بن امین مدنی' دبیركل سازمان همكاری اسلامی نیز كه برای شركت در پانزدهمین نشست مجمع عمومی كمیته دائمی همكاری های علمی و فناوری این سازمان (كامستك) به اسلام آباد سفر كرده است روز گذشته در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، جایگاه ایران را به ویژه به عنوان یكی از مهم ترین وزنه های علمی و فناوری این سازمان بین المللی، بسیار مهم توصیف كرد.
وی گفت: ما از نقش تمام كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی و كمیته دائمی همكاری علمی و فناوری این سازمان قدردانی می كنیم و در این بین، به نقش و جایگاه اعضایی مثل جمهوری اسلامی ایران كه توانمندی های علمی و فناوری به مراتب بیشتر و گسترده تری نسبت به سایر اعضا دارند، اهمیت ویژه ای قائل هستیم.
آساق**1723