۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۰
کد خبر: 82097553
T T
۰ نفر
مشكلات بانكي، تعرفه گمركي وحمل و نقل  موانع صادرات مازندران به روسيه

ساري-ايرنا- رئيس شوراي توسعه صادرات مازندران مشكلات بانكي، تعرفه گمركي و حمل ونقل را مهم ترين موانع تجارت غيرنفتي مازندران با كشور روسيه اعلام كرد .

ربيع فلاح روز چهارشنبه در نشست بررسي وضعيت صادرات كالا به روسيه در ساري گفت : رايزني در سطح مسئولان عالي دو كشور براي برداشتن موانع صادرات به روسيه از جمله تعرفه گمركي درحال انجام است .
وي ابراز اميدواري كرد با به نتيجه رسيدن اين رايزني ها ، موانع از پيش پاي صادركنندگان كالاهاي غيرنفتي به روسيه برداشته شود.
استاندارمازندران گفت : با وجود اين موانع ، بسترهاي لازم براي افزايش صادرات غيرنفتي از مازندران به كشور روسيه وجود دارد.
فلاح حمايت و تقويت بخش خصوصي را مهم ترين برنامه دولت تدبير و اميد براي افزايش ميزان صادرات ايران به خصوص به كشور روسيه اعلام كرد.
نماينده عالي دولت در مازندران با اشاره به ظرفيت هاي بالاي توليد محصولات كشاورزي در اين خطه شمال كشور ، از بانك كشاورزي خواست تا براي توسعه صادرات اين محصولات به خارج كشور از صادركنندگان در قالب تامين نقدينگي حمايت مالي كند.
رئيس قرارگاه اقتصاد مقاومتي مازندران ، مولفه مهم تحقق اقتصاد مقاومتي را توسعه صادرات غيرنفتي دانست و از تجار استان خواست تا از فرصت ايجادي براي صادرات كالاي ايراني به روسيه استفاده كنند.
فلاح گفت كه با شناخت دقيق بازار، ارتقاء كيفيت توليد و بسته بندي، جا براي ورود كالاهاي مازندران به بازار روسيه وجود دارد.
استاندار مازندران اتاق بازرگاني استان را موظف كرد تا برنامه راهبردي براي توسعه صادرات محصولات توليدي اين استان به روسيه تدوين كند.
پارسال ايران 500 ميليون دلار كالا به كشورروسيه صادركرد كه سهم استان مازندران از اين صادرات حدود 12 ميليون دلار بود.
ميزان صادرات كالاي مازندران به روسيه در سال 94 در مقايسه با سال 93 حدود 2.5 برابر كاهش داشت .
ارزش صادرات اين استان در سال 93 به روسيه 29 ميليون دلار بود . مازندران با 480 هزار هكتار اراضي كشاورزي ، در توليد 14 محصول زراعي و باغي رتبه اول تا پنجم را دارد و بيشتر محصولات كشاورزي توليدي اين استان هم صادراتي است.
6982/1654
۰ نفر