۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۱۷
کد خبر: 82100684
T T
۰ نفر
معاون قضايي دادگستري يزد: از اطاله دادرسي جلوگيري كنيم

يزد - ايرنا - معاون قضايي دادگستري استان يزد گفت: بايد از اطاله دادرسي در دستگاه قضايي جلوگيري كرد و فرايند رسيدگي به پرونده ها را تسريع نمود.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي دادگستري يزد احمد بهمني در آيين معارفه رئيس جديد دادگاه عمومي عقدا افزود: در يكسال گذشته طرحي در دادگستري استان يزد راه افتاده كه پرونده هايي كه بيش از يكسال در دستگاه قضايي مانده است دوباره بررسي مي شود تا از شكل گيري پرونده هاي مسن در استان تا سرحد امكان كاسته شود.
وي خاطرنشان كرد : اگر رسيدگي به جرائم در دستگاه قضايي تسريع گردد جنبه بازدارندگي دارد و اگر يك دادرسي به دلايل مختلف به درازا بكشد شايد منجر به تجري مجرم گردد.
اين مقام قضايي ترويج فرهنگ صلح و سازش را خواستار شد و اظهار داشت : اگر قبل از ثبت پرونده ها در دستگاه قضايي ، پرونده ها به كميته هاي صلح سازش ارجاع داده شود بسياري از پرونده ها به روش كدخدا منشانه حل و فصل خواهد شد.
وي ادامه داد : پرونده هايي كه با صلح و سازش ختم شوند ديگر پرونده اي در كنار آنها شكل نمي گيرد اما اگر اختلافي با صلح و سازش و كدخدامنشي حل و فصل نگرديد بايد منتظر زايش آن در دستگاه قضايي بود چراكه هر طرح دعوا ، دعواي ديگري در پي خواهد داشت.
معاون قضايي دادگستري يزد، نيروي انتظامي را بازوي توانمند دستگاه قضايي دانست و تصريح كرد : نيروي انتظامي در برقراري نظم و امنيت ، برخورد با ارازل و اوباش و همچنين در رابطه با پيشگيري از وقوع جرم نقش حائز اهميتي دارد.
در اين مراسم از زحمات و تلاش هاي بابك زارعان تقدير و ابوالفضل محمدي به عنوان رئيس جديد دادگاه عمومي عقدا معرفي شد.
عقدا در 100 كيلومتري شهر يزد قرار دارد.
6197