۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۴۸
کد خبر: 85297647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرونده قتل پس از سه سال در یزد به سازش ختم شد

۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۴۸
کد خبر: 85297647
پرونده قتل پس از سه سال در یزد به سازش ختم شد

یزد- ایرنا- رئیس کل دادگستری یزد گفت: یک فقره پرونده قتل در شهر عقدای یزد با رضایت اولیای دم بعد از سه سال به سازش بین طرفین ختم شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، " غلامحسین دهشیری " افزود: با پیگیری‌های موثر و تلاش‌های مستمر و بی وقفه شورای صلحی زندان و همچنین کمک خیرین و صنایع در تامین دیه، پرونده یک فقره قصاص نفس در عقدا به سازش رسید.

وی ضمن تشکر از اعضای شورای حل اختلاف زندان اردکان و شهر عقدا و تلاش‌های رئیس دادگاه عمومی عقدا در به سرانجام رساندن این سازش افزود: شیرینی سازش و نجات یک انسان بسیار بزرگ است اما در پس این شیرینی باید تلاش‌های مستمر و خستگی ناپذیر بسیاری از عوامل را هم دید که برای هماهنگی و جلب نظر مساعد اولیای دم بارها و بارها اقدام می‌کنند.

این مقام قضایی با اشاره به سند تحول قضایی که به مقوله گسترش ظرفیت‌های صلح و سازش اشاره دارد گفت: یکی از اهداف اصلی و رسالت ذاتی شوراهای حل اختلاف، صلح یاران و دیگر نهادهای سازشی ترویج، تقویت روحیه سازش پذیری و مصالحه در بین شهروندان است که علاوه بر کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا رضایت مندی مراجعین را به دنبال دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha