۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۵
کد خبر: 82101473
T T
۰ نفر

شرايط جهش تحصيلي دانش آموزان شهر تهران اعلام شد

۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۵
کد خبر: 82101473
شرايط جهش تحصيلي دانش آموزان شهر تهران اعلام شد

تهران - ايرنا - رئيس اداره آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران با بيان اينكه جهش تحصيلي مختص دانش‌آموزان دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم دبستان است گفت: دانش‌آموزان متقاضي براي جهش تحصيلي بايد در كارنامه خود سطح خيلي ‌خوب را در تمام دروس كسب كرده باشند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روابط عمومي آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران، وجيهه‌اله پرويزي افزود: دانش آموزان متقاضي جهش تحصيلي براي ارزيابي ذهني بايد در آزمون پيشرفت تحصيلي كه شهريورماه امسال برگزار مي شود، ثبت نام كنند.
وي اظهار كرد: مديران مدارس ابتدايي داراي داوطلب جهش تحصيلي بايد با رعايت ضوابط و مقررات از طريق سامانه سنجش كه در اختيار دارند نسبت به ثبت اطلاعات فردي، خانوادگي و عملكرد درسي دانش‌آموزان و نوبت‌گيري انجام مراحل ارزيابي اقدام كنند.
پرويزي گفت: بر همين اساس دانش‌ آموزان حائز شرايط، با همراه داشتن مدارك اعلام شده از طرف مدرسه براي ارزيابي ذهني به اداره آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران معرفي مي‌شوند.
وي با اشاره به انجام ارزيابي و تست تخصصي هوش دانش آموزان متقاضي جهش تحصيلي توسط اداره آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران افزود: دانش آموزان در صورت موفقيت در اين مرحله مي توانند در امتحانات پايه بالاتر در شهريورماه شركت كنند.
رئيس اداره آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران گفت: در صورت قبولي در امتحانات شهريورماه، دانش‌آموز موفق به انجام جهش تحصيلي شده و بدون گذراندن يك سال تحصيلي به پايه بالاتر مي‌رود.
وي خاطرنشان كرد: دانش‌آموزان شهر تهران سالانه بيشترين آمار جهش تحصيلي در سطح كشور را به خود اختصاص مي‌دهند.
براساس اين گزارش، با توجه به اتصال سامانه‌هاي سناد(سامانه نام نويسي الكترونيكي دانش آموزان) و سنجش، نتايج حاصل از ارزيابي از طريق پنل مربوطه توسط مدير مدرسه قابل دسترسي و مشاهده است.
اولياي دانش آموزان نيز براي دريافت اين خدمات پس از كسب نتيجه از مدرسه، با هماهنگي قبلي و در ساعات اداري مي‌توانند به آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران(واحد تشخيص، توانبخشي و بهداشت) مراجعه كرده و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 44099207 تماس بگيرند.
تهرام/7245// 1625