۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۳۴
کد خبر: 82101632
T T
۰ نفر

مجلس ضربت زدن در تالار اصلي مجموعه تئاترشهر

۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۳۴
کد خبر: 82101632
مجلس ضربت زدن در تالار اصلي مجموعه تئاترشهر

تهران- ايرنا- نمايش «مجلس ضربت زدن» به نويسندگي بهرام بيضايي و كارگرداني محمد رحمانيان در تالار اصلي مجموعه تئاتر شهر روي صحنه مي رود.

به گزارش عصر يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا، نشست خبري اين نمايش صبح امروز در تالار مشاهير مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.
در اين نشست كارگردان نمايش «مجلس ضربت زدن» اظهار كرد: قرار بود از 18 خردادماه در سالن اصلي تئاتر شهر نمايش را اجرا كنيم؛ اما نمايشي كه در اين سالن روي صحنه بود يك هفته ديرتر تمام مي شود؛ از همين رو از 29 خرداد اجرا را آغاز خواهيم كرد؛ اما به دليل اين ديركرد، تصميم گرفتيم پنج شنبه و جمعه ها نمايش را در دو سانس روي صحنه ببريم.
رحمانيان ادامه داد: من با آقاي بيضايي تماس گرفتم و گفتم كه اين متن را براي اجرا انتخاب كردم. تنها تأكيدي كه داشت اين بود كه نمايشنامه اصلاً تغيير نكند و حتي تغيير نقش نويسنده از مرد به زن نيز با هماهنگي خودش بود.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا قرار است بيضايي براي ديدن اين نمايش به ايران بيايد، گفت: پيشنهاد اينكه او براي مدتي مهمان ما باشد، از طرف مركز هنرهاي نمايشي مطرح شده؛ اما نمي‌دانم كه فرصت دارد يا خير؛ چون زمان اجراي نمايش «مجلس ضربت زدن» با فصل امتحانات دانشگاه او مطابقت دارد و فكر نمي‌كنم بتواند اين زمان را تنظيم كند.
كارگردان مجلس ضربت خوردن درباره اجراي اين نمايش در خارج از كشور بيان كرد: براي اجرا در خارج از كشور اسپانسر داريم و حتماً اين نمايش در كشورهاي حوزه آمريكاي شمالي روي صحنه خواهد رفت.
رحمانيان با اشاره به اينكه در اين نمايش از دو نوع موسيقي استفاده شده، افزود: بخشي از موسيقي نمايش روي صحنه توسط مهدي ساكي و دوستان او اجرا مي شود و بخشي از موسيقي توسط فردين خلعتبري ساخته شده است؛ خلتعبري اعتقاد داشت كه متن بيضايي داستاني در هزار و 400 سال پيش را روايت مي كند؛ اما در عمل يك اثر مدرن است؛ پس يك موسيقي خاص نياز است و او هم يك موسيقي خاص نوشت.
وي همچنين درباره بخش طراحي حركات نمايش تصريح كرد: در بخش طراحي حركت ياسر خاسب در كنار مهدي ساكي قرار گرفت و از اين موضوع بسيار خوشحال هستم. توضيحات بيضايي در نمايشنامه كلي است و دوستان در كنار اينكه ايده هاي خوبي دارند، در طراحي حركات نمايش وفادار به شاكله نمايش هستند.

** خوشبيني به تبليغات تلويزيون
اشكان خطيبي، مشاور كارگردان و مجري طرح اين نمايش نيز در اين نشست گفت: نام نمايش من را خوشبين كرد كه شايد از تبليغات تلويزيوني بهره مند شويم؛ اما اين اتفاق نيفتاد؛ البته درخصوص بنرهاي تبليغات شهري صحبت هايي انجام شده است.
وي ادامه داد: اين نمايش، اثر بسيار دشواري است و اگر كمك هاي معنوي و مادي مركز هنرهاي نمايشي و تئاتر شهر نبود، شايد توليد آن امكانپذير نمي شد.
مشاور كارگردان و مجري طرح نمايش مجلس ضربت زدن افزود: سه ماه از تمرين گروه ما مي گذرد و اجراي نمايش به ناچار به تعويق افتاد؛ كه مشكلاتي را به همراه داشته است.
خطيبي تصريح كرد: حدود 10 روز است كه منتظريم تا سالن به ما تحويل داده شود و دكور را كه بسيار سنگين است، به سالن منتقل كنيم؛ طبيعتاً پس از آن گروه بايد در دكور اصلي تمرين كند؛ اميدوارم مجموعه اين اتفاقات ما را از اجراي به موقع باز ندارد و شب 29 خرداد روي صحنه باشيم.

** خوشحاليِ مهتاب نصيرپور و بازيگران نمايش
مهتاب نصيرپور، نويسنده نمايش مجلس ضربت زدن، گفت: خوشحالم در كاري حضور دارم كه تركيبي از كارگرداني محمد رحمانيان و نويسندگي بهرام بيضايي است؛ اميدوارم اين خوشحالي را با تماشاگران تقسيم كنم و آنان نيز از اين نمايش لذت ببرند.
رضا مولايي بازيگر نمايش نيز از بودن در كنار اين گروه ابراز خوشحالي كرد.
سانيا سالاري بازيگر نقش قطام در نمايش مجلس ضربت زدن گفت: من در كلاس هاي بازيگري خانم نصيرپور هنرجو بودم و از اين طريق با آقاي رحمانيان آشنا شدم؛ خوشحالم كه رحمانيان شاگردنوازي كرد و من براي ايفاي نقش قطام انتخاب شدم؛ حضور در اين نمايش افتخاري است كه نصيبم شد.
ياسر خاسب طراح حركت نمايش نيز گفت: دوستي خوبي ميان اعضاي گروه ايجاد شده؛ گروه يكدستي داريم و اميدوارم اين حس و حال خوب به تماشاگران نيز منتقل شود.
به گزارش ايران تئاتر، نمايش مجلس ضربت خوردن به نويسندگي بهرام بيضايي و كارگرداني محمد رحمانيان، خرداد و تير 95 در سالن اصلي تئاتر شهر با بازي امير جعفري، رامين ناصرنصير، رضا مولايي، اشكان خطيبي، سينا رازاني، سانيا سالاري و مهتاب نصيرپور و با صداي منوچهر اسماعيلي روي صحنه مي رود.
فراهنگ**9362**1027