۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 2296
کد خبر: 85243292
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«تبانی» بی‌خردی را روایت می‌کند/ بهره‌مندی از بازیگران کم‌کار

تهران- ایرنا- کارگردان نمایش «تبانی» با اشاره به اینکه تبانی و حسادت موضوع این نمایش است، گفت: برخی از افراد درگیر این مسئله می‌شوند که در نهایت آسیبش به جامعه می‌رسد.

رضا بهدادنیا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره اجرای نمایش «تبانی» اظهارداشت: موضوع این نمایش درباره تبانی و حسادت است و قصه آن حول محور داستان همدست شدن اهل عالم برای فروپاشی حکومت زئوس و آفرودیت است.

وی درباره هدف اجرای این نمایش نیز گفت: می‌خواستیم به اندازه خودمان در این روزگار حرفی برای گفتن داشته باشیم؛ متاسفانه عده‌ای از افراد جامعه دچار معضل حسادت و بی‌خردی شده‌اند که حاصلش آسیب به کل جامعه است.

بهدادنیا افزود: در اجرای «تبانی»، نگاه من و نویسندگان همسو بود اما بالاخره در نوع پرداخت تفاوت‌هایی با نظر آنان وجود دارد به صورتی‌ که فضای نمایش را من در یک جا مینیمال و تاریک دیده‌ام اما کوه المپ زیباترین جای ممکن در آن زمان بوده است.

کارگردان نمایش «تبانی» بیان کرد: ما در این نمایش از بازیگرانی بهره بردیم که کم کار بودند و شاید برخی از آنها تئاتر را ۲ یا سه بار تجربه کرده بودند. ما توانستیم با گروهی جوان اما با اخلاق حرفه‌ای نمایش را به سرانجام برسانیم.

«تبانی» بی‌خردی را روایت می‌کند/ بهره‌مندی از بازیگران کم‌کار

وی درباره تئاترهای مستقل اظهارداشت: افزایش قیمت‌ها عجیب و غریب است و در حوزه تولید نمایش بسیار آسیب‌زاست. شاید کارگردان‌هایی همچون من که مستقل کار می‌کنیم، نهایت بتوانیم سالی یک نمایش روی صحنه داشته باشیم اما این هزینه‌ها به قدری زیاد است که ممکن است همین را هم نتوانیم داشته باشیم.

بهدادنیا افزود: مهمترین ویژگی‌ آثار مستقل وابسته نبودن به نهادی است اما در زمینه بحث مالی وضع خوب نیست. وقتی حال اقتصادی مخاطب خوب نباشد، حال اقتصادی نمایش هم خوب نخواهد بود.

کارگردان نمایش «تبانی» گفت: سبک این نمایش کلاسیک است و تعداد اجرای محدودی هم دارد. یکی از خوبی‌های نمایشنامه هم این است که قدرت همذات‌پنداری بالایی دارد.

نمایش «تبانی» به نویسندگی محمدعلی سلیمان تاش، آروین ‌مقدمی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی رضا بهدادنیا و نقش آفرینی سانای امیرآبادی، مبینا ‌سادات ‌طبایی، ماهور ‌شیدایی ‌فر، فرزین ‌فرزانه، ‌سامان احمدی شهمیرزادی، مریم ‌افشار، صبا ‌صادقی ‌ساروی، امین ‌قندیار، امیررضا ‌علمداری، هدیه ‌ثریا، سمانه ‌عباسی، ‌پرند ‌کانطوری، رها علی بابایی، محمدمتین ‌بهرامی و علی ‌کرمانی اصفهانی ۳۱ شهریور تا ۱۴ مهر ساعت ۱۹:۳۰ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha