۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۱
کد خبر: 82104931
T T
۰ نفر
سازمان عفو بين الملل صدور حكم اعدام براي سه بحريني را محكوم كرد

تهران - ايرنا - سازمان عفو بين الملل با صدور بيانيه اي ٬صدور حكم اعدام براي سه شهروند بحريني و زندان ابد براي هفت تن ديگر از شهروندان اين كشور را محكوم كرد.

به گزارش پايگاه اينترنتي 'البحرين اليوم'، سوي رژيم آل خليفه اين افراد را به دست داشتن درعملياتي كه در اثر آن يك افسر اماراتي به نام طارق الشحي به همراه دو پليس اردني شركت كننده در سركوب تظاهرات ماه مارس 2014 كشته شدند ٬ متهم كرده است اتهامي كه از سوي آن ها رد شده است .
سازمان عفو بين الملل در اين بيانيه اي توضيح داد: دادگاه بحرين با استناد به اعترافات گرفته شده زير شكنجه چنين احكامي را صادر كرده است.
اين بيانيه خاطرنشان كرد: دادگاه بحرين فاقد معيارهاي لازم براي يك محاكمه عادلانه است.
بيانيه سازمان عفو بين الملل فاش كرد كه هيات دفاع از افراد محكوم چندي پيش به دادگاه به دليل عدم توجه به اطلاعات ارائه شده از سوي آنها اعتراض كرد.
اين بيانيه افزود: هيات دفاع پس از آن تصميم گرفت تا ادامه روند دادخواست خود را متوقف نمايد و به دنبال آن قوه قضائيه آل خليفه وكلايي از سوي خود تعيين كرد كه با سياست ناعادلانه دادگاه همراه و همگامند.
سازمان عفو بين الملل به طور مستقيم با خانواده هاي افراد محكوم به اعدام ارتباط برقرار كرد. خانواده ها در طي اين ارتباط فاش كردند كه فرزندان شان در طي بازجويي به شدت مورد شكنجه قرار گرفتند.
اين بيانيه به برخي از انواع شكنجه ها از قبيل شوك الكتريكي و آزار و اذيت جنسي ٬ ضرب و شتم مستمر و محروميت از خواب اشاره كرد.
سازمان عفو بين الملل در پايان بيانيه خود از مقام هاي بحرين خواست تا اجراي حكم اعدام را متوقف كنند و با لغو اتهام هاي وارد شده به آنان ٬ اجازه انجام يك تحقيق خاص در مورد شكنجه زندانيان را صادر كند.
شهرونداني كه حكم اعدام آنها صادر شده عبارتند از : عباس السميع ٬ سامي مشيمع و علي السنكيس و همچنين هفت نفر ديگر كه به زندان ابد محكوم شدند و 10 نفر نيز لغو تابعيت شدند.
سازمان عفو بين الملل خواستار راه اندازي موج گسترده نامه نگاري به مقام هاي رژيم آل خليفه به منظور توقف احكام مزبور و انجام تحيقات مستقل در ارتباط با ادعاهاي مطرح شده در مورد شكنجه شد.
بحرين از زمان سركوب قيام مردمي در سال 2011 ميلادي تاكنون شاهد موجي از اعتراضات از سوي مردم آن كشور است كه خواستار اصلاحات سياسي هستند.
رژيم آل خليفه به كمك نظاميان سعودي و مأموران امنيتي امارات كه در قالب نيروهاي سپر جزيره و نظاميان ديگر كشورهاي عربي كه در بحرين مستقر شده اند، اعتراضات مردمي اين كشور را سركوب مي كنند.
خاورم ** 1487 **2041**
۰ نفر