۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۶
کد خبر: 82105543
T T
۰ نفر
نظارت و بازرسي هاي دامپزشكي استان زنجان بر فراورده هاي دامي تشديد شد

زنجان - ايرنا - مديركل دامپزشكي استان زنجان گفت: با آغاز به كار 350 اكيپ ثابت و سيار به مناسبت ماه مبارك رمضان، نظارت و بازرسي دامپزشكي اين استان بر بهداشت عمومي فرآورده‌هاي خام دامي تشديد شد.

محمد رشيد كرمي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با آغاز ماه مبارك رمضان، 350 اكيپ ثابت و سيار در همه شهرستان هاي استان زنجان و مركز اين استان به صورت ويژه در خصوص نظارت بر بهداشت عمومي فرآورده‌هاي خام دامي فعال شده اند.
وي تاكيد كرد: اين اكيپ‌ها به مدت 35 روز كاري تا 16 تير از ساعت هشت صبح تا 20 شب بر نظارت و بازرسي‌هاي خود ادامه خواهند داد.
مديركل دامپزشكي استان زنجان گفت: اين تعداد اكيپ ها از واحدهاي توليد، نگهداري، بسته بندي، توزيع، عرضه و كشتارگاه هاي دام و طيور و سردخانه ها نظارت مي كنند.
كرمي تاكيد كرد: نظارت و تلاش هاي بي وقفه 350 اكيپ دامپزشكي در سطح شهرستان ها و استان زنجان با هدف رسيدن مواد غذايي سالم و بهداشتي به دست مصرف كننده است تا همشهريان از سلامت مواد غذايي مورد مصرف اطمينان داشته باشند.
وي از مصرف كنندگان فرآورده‌هاي خام دامي در سطح استان زنجان خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشكوك در عرضه مواد خام دامي، پروتئيني و يا كشتارها، مراكز نگهداري و بسته بندي با شماره 1512 تماس حاصل و مورد را جهت رسيدگي گزارش كنند.
استان زنجان داراي دو كشتارگاه دام، چهاركشتارگاه طيور و چهار مركز بسته بندي فرآورده هاي خام دامي است.
7325/6085