به گزارش روز جمعه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، «مجید غلامیجلیسه» در مراسمی كه شب گذشته به مناسبت آغاز ثبت نام طرح «تابستانه كتاب» در سرای اهل قلم برگزار شد، افزود: برای توسعه ویترین كتاب و توجه بیشتر به كتابفروشیها، برنامههای مطلوبی در دستور كار قرار گرفته كه« توزیع بخشی از یارانه مصرف كنندهها در كتابفروشیها» از جمله آنهاست.
وی با بیان اینكه كتابفروشیها با دریافت یارانه كتاب، محصولات خود را با 20 درصد تخفیف به مردم ارائه میكنند، اظهار كرد: هر فرد با مراجعه به كتابفروشیهای عضو این طرح میتواند یك میلیون ریال از یك كتابفروشی خرید كند.
مدیرعامل موسسه خانه كتاب، رونق كتابفروشیها را یكی از اهداف این طرح اعلام كرد و گفت: براساس آمار، 20 تا 100 درصد وضعیت كتابفروشیهای عضو طرح یارانه كتاب، با این اقدامات تغییر كرده است.
وی با یادآوری اینكه كتابفروشیها حداكثر میتوانند 100 میلیون ریال در فروش خود به مردم تخفیف دهند، گفت: اجرای طرح تخصیص یارانه برای نخستین بار بعد از انقلاب اسلامی، سهم خریداران و فروشندگان كتاب را افزایش داده و تقویت ناشران را به دنبال داشته است.
غلامیجلیسه با بیان اینكه 376 كتابفروشی در 30 استان در طرح عیدانه كتاب عضو بودهاند، عنوان كرد: بیش از 103 هزار نفر به این فروشگاهها مراجعه كرده اند و با مبلغی بیش از 43 میلیارد ریال، 340 هزار جلد كتاب خریداری شده است.
مدیرعامل موسسه خانه كتاب در ادامه از برگزاری طرح «تابستانه كتاب» از 15 تیرماه تا 15 مردادماه امسال خبر داد و گفت: امیدواریم در طرح تابستانه كتاب بتوانیم نسبت به طرح عیدانه به دستاوردهای مطلوبتری برسیم.
وی، توجه به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را از اولویتهای طرح تابستانه كتاب برشمرد و افزود: در این طرح، 25 درصد تخفیف برای كتابهای قشر جوان و نوجوان در نظر گرفته شده است و كتابفروشیها میتوانند با ثبتنام مجازی از این طرح استفاده كنند.
مدیرعامل موسسه خانه كتاب با تاكید بر اینكه فاكتورهای خرید طرح تابستانه به صورت مجازی ثبت میشود، اظهار كرد: مبالغ هزینهای كتابفروشیها كمتر از دو هفته تسویه میشود به همین دلیل فعالان عرصه كتاب نسبت به این طرح نگاهی ویژه دارند.
وی ادامه داد: استقبال كتابفروشیهای شهرستانی نسبت به كتابفروشیهای تهران از طرح عیدانه كتاب مطلوبتر بوده و فعالیتهای تبلیغی كتابفروشیها در افزایش استقبال مردم تاثیر قابل توجهی داشته است.
غلامیجلیسه با بیان اینكه افزایش تبلیغات طرح تابستانه كتاب سبب افزایش استقبال مردم از این طرح میشود، گفت: ناشران و فعالان عرصه كتاب باید با برنامهریزی مناسب توجه مردم را به برگزاری طرح تابستانه جلب كنند و برگزاری جلسه توجیهی این طرح در استان قم نشان از عزم مسؤولان استان نسبت به این موضوع است.
مدیرعامل موسسه خانه كتاب استفاده از ظرفیت ارگانهای مختلف استان را عامل پیشبرد مطلوبتر طرح تابستانه كتاب دانست و اضافه كرد: در عیدانه كتاب 11 كتابفروشی در استان قم ثبتنام كردند كه در میان آنها 9 كتابفروشی پویا بودند اما امیدواریم استان قم در طرح تابستانه در گروه 10 استان برتر این طرح باشد.
وی با یادآوری اینكه با استفاده از سیستمهای گسترده، بر عملكرد كتابفروشیها در طرح تابستانه كتاب نظارت مطلوبی میشود، گفت: با توجه به ویژگیهای طرح تابستانه كتاب، كتابفروشیها میتوانند از این طرح برای پیشبرد اهداف خود استفاده كنند.
فراهنگ **9022 ** 2023
مدیرعامل موسسه خانه كتاب تاكید كرد:
ضرورت برنامه ریزی مناسب برای جلب توجه مردم به طرح «تابستانه كتاب»
۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۰
کد خبر:
82107045
تهران- ایرنا- مدیرعامل موسسه خانه كتاب گفت: باید با برنامه ریزی مناسب توجه مردم به به طرح «تابستانه كتاب» را جلب كرد تا بتوانیم نسبت به طرح «عیدانه كتاب» دستاوردهای مطلوب تری بدست آوریم.