۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۵۵
کد خبر: 82107439
T T
۰ نفر

مراتع بخش ارژن شیراز دچار آتش سوزی شد

۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۵۵
کد خبر: 82107439
مراتع بخش ارژن شیراز دچار آتش سوزی شد

شیراز- ایرنا- بخشدار ارژن شیراز گفت: حدود ساعت 15 و30 دقیقه امروز (جمعه) قسمت هایی از مراتع این بخش دچار آتش سوزی شده است.

قاسم فضلی نیا در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: از زمان وقوع این آتش سوزی كه علت آن مشخص نیست، نیروهای امدادی از منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری، هلال احمر و همچنین مردم این بخش برای فرونشاندن این آتش به محل حادثه اعزام شده اند.
وی افزود: تلاش بر این است كه این آتش سوزی هر چه زودتر مهار شود تا از گسترش آن به ارتفاعات بالاتر كه دارای پوشش گیاهی منابع طبیعی و جنگلی از جمله درختان بنه و بادام كوهی است، جلوگیری شود.
بخش ارژن در فاصله 40 كیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
این سومین مورد آتش سوزی است كه از ابتدای هفته جاری در عرصه منابع طبیعی و حفاظت شده استان فارس رخ می دهد.
صبح روز چهارشنبه (نوزدهم خرداد) 900 هكتار از پوشش گیاهی منطقه بلاغی شهرستان پاسارگاد در 110 كیلومتری شمال شیراز، دچار آتش سوزی شد كه بیش از 30 ساعت ادامه داشت و ظهر امروز (جمعه) این آتش به صورت كامل مهار شد.
همچنین ارتفاعات پارك ملی بمو در 10كیلومتری شمال شهر شیراز نیز صبح جمعه (بیست و یكم خرداد) دچار آتش سوزی شده كه همچنان ادامه دارد.
بنا به گفته مسئولان علت این دو آتش سوزی هنوز مشخص نشده است.
پارك ملی بمو با 48 هزار هكتار وسعت از پارك‌های ملی ایران و یكی از مناطق چهار گانه طبیعی در استان فارس است. نام این پارك برگرفته از كوه بمو است. این پارك كه در بخش زرقان شیراز و در مسیر تخت جمشید قرار دارد حدود ۴۰ سال است تحت پوشش حفاظت محیط زیست استان فارس قرار دارد.
5054 /6118