۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۰
کد خبر: 82115764
T T
۰ نفر
خطيب جمعه شهركرد:برخي از جوانان از انقلابيون سابق انقلابي تر هستند

شهركرد-ايرنا- نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد،با اشاره به خودباوري جوانان انقلابي در كشور تاكيد كرد:برخي از جوانان انقلابي از انقلابيون سابق هم انقلابي تر هستند.

به گزارش ايرنا،حجت الاسلام و المسلمين محمد علي نكونام،در خطبه هاي دومين نماز جمعه از ماه مبارك رمضان شهركرد در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر افزود:جوانان انقلابي ،پايبند آرمانهاي انقلاب، شهدا و امام راحل هستند و موضع گيري ها خوبي در حوزه ها مختلف دارند.
وي تصريح كرد:عده اي با برچسب افراطي گري،انقلابي گري و تندروي مي خواهند جوانان انقلابي را كنار بزنند.
به گفته وي، حتي عده اي از چهرهاي انقلابي و مورخان انقلاب اسلامي را به بهانه افراطي گري مورد تهاجم و همجه قرار مي دهند.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد تاكيد كرد:چهره هاي انقلابي وسعت نظر دارند و بر حفظ منابع انقلابي اسلامي تاكيد دارند.
نكونام گفت:اين كه عده اي اعلام كنند كه جوانان انقلابي جاي انقلابيون سابق را تنگ كرده اند،يك حرف انحرافي است چرا كه انقلاب به واسطه اين جوانان به راه خود ادامه مي دهد و بار اصلي آرمان انقلاب بر روي دوش اين جوانان است.
به گفته وي،يكي از وظايف انقلابيون و جوانان انقلابي رصد توطئه هاي دشمنان است و يكي از عرصه هايي كه دشمن به آن رو آورده است ،
مواد مخدر است تا به واسطه آن جامعه را آلوده كنند.
وي تاكيد كرد:گفتمان انقلابي بودن و انقلابي ماندن كه مورد تاكيد مقاوم معظم رهبري نيز است ،داراي اسباب و لوازمي است كه بصيرت داشتن يكي از اسباب انقلابي بودن است.
نكونام تاكيد كرد:برخي به ميل دشمن حرف مي زنند و آنجا كه بايد اعلام كنند تحريم وجود ندارد به دشمن اعلام مي كنند كه در ايران تحريم ها اثر گذار بوده و آنجا كه بايد اعلام كنند تحريم ها هنوز پس از برجام بر جاي خود باقي است تا چهره دشمن براي مردم نمايان شود،اعلام مي كنند،تحريم ها رفع شده است.
به گفته وي،اين نوع سخنان دشمن را حساس تر و جري تر مي كنند تا بتواند توطئه هاي خود را دنبال كند.
نكونام، با يادآوري سالروز شهادت مصطفي چمران و روز بسيج اساتيد گفت:چمران چراغ فروزان انقلابي اسلامي بود و با بصيرت خود در برابر دشمن ايستادگي كرد تا به شهادت برسد.
وي، با تبريك به مناسبت سالروز ميلاد امام حسن مجتبي سلام الله عليه افزود:امام حسن مجتبي عليه السلام خدمات ارزنده اي را براي احيا و زنده نگهداشتن اسلام ناب محمدي انجام دادند.
نكونام،به سالروز وفات حضرت خديجه سلام الله عليها اشاره كرد و گفت:اين بانوي بزرگ اسلام در برابر تهاجم فرهنگي كساني كه با رسول الله مخالفت مي كردند ايستادگي كرد و اين بانوي اسوه بهترين الگو براي بانوان و دختران در برابر مقابله با تهاجم فرهنگي است.
وي،پرداخت خمس و زكات را از مهمترين برنامه هاي اقتصادي اسلام دانست و گفت:فتنه اقتصادي اين است كه همان گونه كه قرآن نيز اشاره به آن دارد افرادي كه نفاق دارند از خمس و زكات پرهيز مي كنند.
نكونام،با اشاره به فيوضات ماه مبارك رمضان و برگزاري جشن هاي گلريزان ،بر حضور روزه داران در جشن هاي گلريزان براي آزادي زندانيان غير عمد و خانواده هاي آسيب پذير آنان تاكيد كرد.
به گزارش ايرنا،ائمه جمعه سراسر چهارمحال و بختياري نيز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهرهاي مختلف استان با تبريك ميلاد امام حسن مجتبي عليه السلام ،بر حضور مردم روزه دار در جشن هاي گلريزان تاكيد كردند.
2097