۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82117845
T T
۰ نفر

موزه مردم شناسي و آب در سرعين ايجاد مي شود

۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82117845
موزه مردم شناسي و آب در سرعين ايجاد مي شود

اردبيل - ايرنا - رييس نمايندگي ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري شهرستان سرعين از ايجاد موزه مردم شناسي و آب در اين شهر توريستي خبر داد.

صادق حسيني نيري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براي شناساندن و معرفي جاذبه هاي تاريخي و گردشگري اين شهرستان تلاش مي شود.
او اظهار كرد: روستاي آلوارس كه بزرگترين پيست اسكي ايران را در خود جاي داده يكي از مناطق ويژه استان اردبيل است كه در تابستان و زمستان گردشگران خاص خود را دارد.
وي گفت: از جمله آثار ملي ثبت شده سرعين تپه آناهيتا ، تپه مسجد يري ، غارهاي كنزق ، تپه آتشگاه و ناصر است كه مطالعات علمي در مورد اكتشاف آنها بايد انجام شود.
او افزود: در صورت بازسازي غارهاي كنزق و ايجاد زيرساخت‌ هاي گردشگري روستاي كنزق شاهد رونق گردشگري و افزايش مدت ماندگاري گردشگران در اين شهرستان خواهيم بود.
حسيني نيري افزود: 'پيوت اوليويه' نويسنده و 'سيبر سرژ' عكاس حرفه اي مدتي پيش در مدت اقامت خود در شهرستان هاي سرعين از جاذبه هاي تاريخي استان از جمله مجموعه جهاني بقعه شيخ صفي ، عشاير شاهسون و تله سيژ منطقه آلوارس بازديد كرده و عكس هايي را نيز در مجله ژئو چاپ كردند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به اجراي برنامه هاي فني و حرفه اي در زمينه هتلداري و گردشگري با هدف آموزش مهارت هاي مختلف در زمينه توريسم و ميهمانداري در سرعين اشاره كرد و گفت: هتلدارن با گذراندن دوره فني حرفه اي تخصص مهارتي خود را ارتقا داده و فرصت هاي بهتري در حوزه گردشگري و ميهمانداري كسب مي كنند.
وي همچنين با اشاره به برگزاري همايش ملي گردشگري در سرعين افزود: برگزاري اين رويدادها مي‌تواند ابعاد مختلفي از ظرفيت ‌هاي گردشگري سرعين را براي علاقمندان بازگو كند.
حسيني اطهار كرد: به زودي ستاد دايمي جشنواره سرعين با هدف برگزاري جشنواره گردشگري تشكيل خواهد شد.
شهرستان سرعين با آب و هواي مفرح ، دهها دهنه آبگرم معدني و پيست اسكي آلوارس از مناطق گردشگري كشور است كه در 27 كيلومتري غرب اردبيل قرار دارد.
7116/6018