۱۶ طرح گردشگری در سرعین در حال اجراست

اردبیل - ایرنا - رئیس نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سرعین گفت: ۱۶ طرح گردشگری با ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این شهرستان برای افزایش گردشگر و نیز ماندگاری مسافران در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدرضا شایقی روز چهارشنبه در جلسه جهاد تبیین در سرعین با اشاره به این که طرح‌های یاد شده طی ۲ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید ، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی این اقدامات می‌تواند در روند رو به رشد سرمایه‌گذاری و امیدبخشی به جامعه موثر باشد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات مهمی برای توسعه ظرفیت گردشگری سرعین انجام شده که نتیجه آن وجود بیش از ۱۸۱ مرکز اقامتی در این شهرستان است.

وی ادامه داد: تبیین اقدامات در همه حوزه‌ها به‌ویژه در حوزه گردشگری که محور توسعه سرعین محسوب می‌شود ، از ملزومات جهاد تبیین است.

فرمانده سپاه ناحیه سرعین نیز در این جلسه گفت: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری جهاد تبیین از وظایف مهم مسئولان و خدمتگزاران ملت است و در این راستا اقدامات مختلف باید به‌صورت شفاف برای مردم تبیین شود.

سرهنگ شاپور حسن‌زاده افزود: دشمنان، برنامه‌های مختلفی برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران دارند و اقدامات مختلفی برای سیاه‌نمایی خدمات به‌ویژه در شبکه‌های مجازی انجام می‌دهند که جهاد تبیین می‌تواند با آگاه‌سازی جامعه توطئه دشمنان را خنثی کند.

او تاکید کرد: حوزه گردشگری در شهرستان سرعین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و فعالان این حوزه باید مسائل و اقدامات خود را در راستای جهاد تبیین اطلاع‌رسانی کنند.

شهرستان سرعین که به واسطه داشتن مراکز سرپوشیده آب‌های گرم و معدنی از قطب‌های گردشگرپذیر ایران محسوب می شود، در ۲۷ کیلومتری غرب اردبیل واقع شده است.

چشمه‌های آب گرم سرعین مسافران و گردشگران بسیاری را از گوشه و کنار کشور به سوی خود جلب می‌کند. مجتمع آب درمانی سبلان سرعین، آب درمانی بش باجیلار (پنج خواهران)، آب گرم قهوه خانه ممتاز، آب گرم ژنرال (جنرال)، چشمه گوز سویی (آب چشم)، آب معدنی ارجستان، آب گرم گاومیش گلی، آب گرم پهنلو، آب گرم قره سو (اعصاب سویی) و آب گرم ساری سو از معروف‌ترین آبگرم‌های شهر توریستی سرعین است.

سرعین در کنار این جاذبه‌ها مکان های دیدنی تاریخی و عمدتا ناشناخته برای گردشگران را نیز در خود جای داده است که از جمله آن می‌توان به غارهای تاریخی در روستاهای همجوار اشاره کرد.

پیست اسکی آلوارس که در سرعین واقع شده است، از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر است که از ویژگی‌های بارز آن علاوه بر جاذبه‌های زمستانی می‌توان به جاذبه‌های بهاری و تابستانی آن از جمله اطراق عشایر با گله‌های خود در حوالی این پیست، هوای خنک و معتدل، پوشش گیاهی و گل‌های رنگارنگ بصورت دشت های وسیعی از شقایق های کوهی، گل ختمی، گون و همچنین قرار گرفتن مسیرهای صعود به قله سبلان اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha