۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶
کد خبر: 82117950
T T
۰ نفر
فعالیت بیش از80 هزار واحد تولیدی كوچك و متوسط دركشور

سمنان- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی گفت: بخش عمده واحدهای صنعتی در ردیف صنایع كوچك و متوسط قرار دارند و هم اكنون با این تعریف در كشور بیش از 80 هزار واحد تولیدی كوچك و متوسط داریم.

علی یزدانی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: در مجموع و به‌طور متوسط 19 درصد از واحدهای صنایع كوچك و متوسط كشور راكد و تعطیل هستند، اگر چه این رقم در برخی استان‌ها بیشتر از 19 و در برخی‌ استانها كمتر از 19 درصد است.
یزدانی با بیان اینكه واحدهای تعطیل در برخی از شهرك‌های صنعتی بسیار كم است، افزود: در حال حاضر در برخی شهرك‌ها و نواحی صنعتی كشور بیش از 90 درصد واحدها فعال‌هستند.
وی با بیان اینكه فعال و غیرفعال بودن واحدها به نوع فعالیت و تولید آنها وابسته است، خاطرنشان كرد: تولیدات برخی از این واحدهای تولیدی و صنعتی از بازار خوبی در سطح ملی و بین‌المللی برخوردارند و در این شرایط آسیب زیادی ندیدند.
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی كشور، شمار واحدهای تولیدی بزرگ كشور را 377 واحد اعلام كرد و گفت: واحد های بزرگ به واحد هایی گفته می شود كه بیش از 100 نفر نیروی كار دارند و سهم استان سمنان از این واحدها 57 واحد است.
یزدانی از حمایت واحدهای تولیدی از طریق پنج صندوق زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و افزود: چهار صندوق از این پنج صندوق، در استان سمنان فعال است.
وی از پیش‌بینی مشوق‌هایی برای فعالیت واحدهای تولیدی كشور خبر داد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اعطای تسهیلات نیز اولویت را به واحدهایی داده كه از بازار خوبی در داخل و یا خارج برخور باشند.
**واحد تولیدی ارج، در دولت گذشته تعیین تكلیف شد
وی درباره تعطیلی واحد تولیدی ارج، گفت: مسئولان درباره این واحد صنعتی توضیحات مناسب را خواهند داد، اما واحد تولیدی ارج از آن دسته از واحدهایی است كه در دولت قبل تعیین تكلیف شده بود، ضمن اینكه هر واحد تولیدی نیز همچون هر موجود زنده‌ای برای ادامه حیات، نیاز به برخورداری از یك سری مولفه‌هاست.
یزدانی ادامه داد: هر كارخانه‌ای برای ادامه فعالیت خود نیاز به عرضه تولیدات به‌روز و كیفی است و باید بتواند در بازار با رقبای خود رقابت كند، و گرنه بازار و خریداران آن را كنار می‌زنند.
** دولت یازدهم از كارخانه های قند حمایت می كند
وی در خصوص شایعه تعطیلی برخی كارخانه های قند از جمله كارخانه قند ورامین نیز گفت: فعالیت كارخانه های قند ارتباط مستقیمی با فصل برداشت چغندر قند دارد و در فصولی از سال فعالیت كمتری دارند.
یزدانی از حمایت دولت تدبیر و امید از كارخانه های قند خبر داد و تصریح كرد: دولت یازدهم علاوه بر كمك به كارخانه های موجود، حتی به فعال‌سازی برخی كارخانه‌های قند همچون كارخانه قند دزفول در استان خوزستان كه از قبل تعطیل شده بود پرداخته است.
وی ادامه داد: ضمن اینكه دولت آمادگی دارد كه هر واحد تعطیل شده‌ای كه امكان فعال‌سازی را دارد، حمایت كند تا به رقابت در بازار برگردد.
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی كشور با اشاره به انتقادات غیرمنصفانه برخی رسانه‌ها از دولت، گفت: دولت تدبیر و امید از هر نوع نقد سازنده استقبال می‌كند، اما برخی رسانه‌ها تنها به دنبال تخریب دولت هستند و از این رو با بزرگ‌نمایی برخی اتفاقات، خدمات شایان دولت را نادیده می‌گیرند، در صورتی كه یك نقد در كنار بیان نقاط ضعف، باید به بیان نقاط قوت نیز بپردازد.
وی با بیان اینكه دولت یازدهم دولتی پاسخگو است، افزود: دولت از صنعت و تجارت كشور حمایت می‌كند و آماده است هر كجا ابهامی باشد، به صورت شفاف پاسخگو باشد.
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی كشور امروز در نشست كارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان حضور یافت.
در استان سمنان هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی پروانه بهره برداری دارد كه حدود 620 واحد از این تعداد غیرفعال است.
7470/6103
۰ نفر