۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶
کد خبر: 82119113
T T
۰ نفر
20 مدرسه فوتبال در استان كردستان فعاليت خود را شروع كردند

سنندج- ايرنا- مسوول روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان كردستان گفت: همزمان با شروع فصل اوقات فراغت دانش آموزان، 20 مدرسه فوتبال در شهرستان هاي مختلف استان فعاليت خود را شروع كردند.

فردين ورمقاني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: فعاليت مدارس فوتبال استان در رده هاي سني پايه (نونهالان و نوجوانان) از اول تير شروع تا اواخر شهريور تداوم خواهد داشت.
وي اضافه كرد: اين مدارس مجوز خود را از اداره كل ورزش و جوانان و هيأت فوتبال استان در جهت آموزش پايه اي اين رشته ورزشي و پركردن اوقات فراغت نونهالان و نوجوانان دريافت كردند.
وي اظهار كرد: در مجموع استقبال خانواده‌هاي دانش‌آموزان در نقاط مختلف استان از رشته‌هاي مختلف ورزشي بيشتر از ساير سرگرمي‌ها است و در اين بين ورزش‌هاي توپي و به صورت ويژه رشته ورزشي فوتبال از علاقمندي و اشتياق بيشتري برخوردار است.
ورمقاني گفت: سرمايه‌گذاري بر روي رده‌هاي سني پايه يكي از را‌هكارهاي دستگاه ورزش و جوانان و هيأت فوتبال استان براي رشد و توسعه اين رشته ورزشي بوده تا از اين طريق بتوان استعدادهاي نهفته را شناسايي كرد.
مسوول روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان كردستان گفت: مدارس فوتبال كردستان با نام ها و اسامي مختلف با مربيان داراي كارت مربيگري كار ثبت نام نونهالان و نوجوانان را شروع كرده و در راه اعتلاي اين رشته ورزشي پشتوانه سازي انجام خواهند داد.
وي اضافه كرد: مدارس فوتبال ذوالفقار نسب، دروازه باني آرتا، ئاوير و آينده سازان فعاليت خود را در مركز استان كردستان آغاز كرده و هيأت فوتبال و تربيت نوين سقز، خورشيد مهر كردستان، شهيد رضايي، علم و ادب، برق نوين، ماهان و جوان قروه، هيات فوتبال، ستارگان و ماهان مريوان، آربابالند، مبين، ماد و بابونس بانه و صبانور گروس بيجار ديگر مدارس فوتبال در ساير شهرستان هاي استان هستند.
وي ابراز اميدواري كرد در سال هاي آتي مدارس فوتبال ويژه بانوان نيز در شهرستان هاي مختلف استان راه اندازي شود و فوتباليست هاي دختر نيز بتوانند در اين مدارس آموزش هاي لازم را ببينند.
ورزش فوتبال در استان كردستان از جمله رشته هاي ورزش پرطرفدار بوده و علاقه مندان زيادي در رده هاي سني مختلف در اين رشته ورزشي فعاليت مي كنند.
3020/1904